Σε ρυθμούς ολικής επαναφοράς οδεύει το φετινό καλοκαίρι και εν γένει στην τρέχουσα χρήση η Aegean Airlines, η οποία μετά από δύο ζημιογόνες χρήσεις λόγω της πανδημίας και όλων των συνεπακόλουθων, το 2022 θα γυρίσει σε κερδοφορία, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τον όμιλο που αποτελεί τον ηγέτη στην αεροπορική βιομηχανία της χώρας μας.
«Ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει πολύ μετά από δύο χρόνια πανδημίας και αυτό δίνει ισχυρό momentum στον τουρισμό και τα ταξίδια. Είμαστε αισιόδοξοι για επιμήκυνση της σεζόν φέτος στον τουρισμό, αν και εκτιμήσεις πλέον των τριών μηνών πλέον – όπως διαπιστώσαμε όλοι αυτή τη διετία – δεν μπορούν να γίνουν με ασφάλεια, καθώς όλα δύναται να αλλάξουν με μεγάλη ταχύτητα».
Αυτά επισήμανε μεταξύ άλλων στους δημοσιογράφους ο πρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχιος Βασιλάκης (φωτό) στο περιθώριο της πρόσφατης εκδήλωσης στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος για την παρουσίαση της ανανέωσης της χορηγικής συνεργασίας της αεροπορικής εταιρείας με την Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης.
Παράλληλα, στην πρόσφατη γενική συνέλευση της εισηγμένης ο κ. Βασιλάκης είχε τονίσει πως «από τον Απρίλιο και μετά έχουμε πληρότητες που προσιδιάζουν με τη χρονιά – ρεκόρ του 2019. Μπορούμε να πούμε με σχετική σιγουριά ότι το 2022 θα είναι η πρώτη κερδοφόρα χρήση μετά από δύο χρόνια πανδημίας και ζημιών».
Η Aegean Airlines λοιπόν είναι φέτος σε momentum ολικής επαναφοράς σε όλα τα επίπεδα, με κυρίαρχο στόχο το γύρισμα σε κερδοφόρα πορεία, κάτι που εκτός πολύ συγκλονιστικού απροόπτου θα γίνει. Συνάμα, απώτερος στόχος είναι η καλή τοποθέτηση στα αεροπορικά δρώμενα της μετά Covid 19 εποχής, σε μια περίοδο μάλιστα που ο κλάδος συνεχίζει να δέχεται ισχυρότατους κλυδωνισμούς λόγω των τεράστιων προβλημάτων που προκαλεί η έλλειψη προσωπικού και η αλλαγή εργασιακής κουλτούρας σε διεθνές επίπεδο.
Η ενίσχυση του περιφερειακού ρόλου
Σε πιο διευρυμένο επίπεδο, στόχος της Aegean είναι η ενίσχυση του περιφερειακού της ρόλου στη ΝΑ Ευρώπη μέσω πιθανών νέων εξαγορών όπως η ρουμανική Animawings στην οποία από τον Οκτώβριο του 2021 ελέγχει το 51%, η ταχύτερη αναβάθμιση του στόλου τόσο των Airbus A320/321neo όσο και των ελικοφόρων ATR-72, αλλά και η αύξηση της παρουσίας της στα νησιά και την ελληνική περιφέρεια με ενίσχυση των βάσεων.
Θυμίζουμε πως το Δεκέμβριο του 2019, λίγο πριν τον Covid 19, η Αegean Αirlines είχε συμμετάσχει στο διεθνή διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της κρατικής αερογραμμή της Κροατίας Croatia Airlines, υποβάλλοντας μη δεσμευτική προσφορά. Η ιδιωτικοποίηση λόγω πανδημίας δεν έγινε, ενώ κάποιες πληροφορίες θέλουν τώρα τη νέα κροατική κυβέρνηση να επανεξετάσει το θέμα και μένει να δούμε τις εξελίξεις.
Την ίδια ώρα η Aegean Airlines άλλαξε επιχειρησιακή έδρα και μετέφερε όλες τις υπηρεσίες, εμπορικές, οικονομικές και τεχνικές στις νέες εγκαταστάσεις στο Ελευθέριος Βενιζέλος, ώστε να λειτουργεί καθετοποιημένα με την τεχνική βάση που υπάρχει εκεί, φεύγοντας από τα γραφεία στην Κηφισιά που τη στέγαζαν για περισσότερο από είκοσι χρόνια.
Η εξαγορά στη Ρουμανία
Σε μια προσπάθεια να ενισχύει τον περιφερειακό της ρόλο στη ΝΑ Ευρώπη, η Aegean τον Οκτώβριο του 2021 ενίσχυσε το μερίδιό της στη ρουμανική αεροπορική εταιρεία Animawings από το 25% στο 51%, αποκτώντας και τη συνδιοίκηση και κατ’ επέκταση την υποστήριξη και επιχειρησιακή διαχείριση της εταιρείας – μέλους του ταξιδιωτικού ομίλου Memento (Christian Tour).
Η συνολική επένδυση έφτασε στα 1,3 εκατ. ευρώ, ενώ η Aegean συνεργάζεται περισσότερα από 13 χρόνια με την Christian Tour, που εκτός από έναν από τους μεγαλύτερους tour operators της Ρουμανίας, αποτελεί σημαντικό και σταθερό πελάτη της αεροπορικής, πραγματοποιώντας ναυλωμένες πτήσεις από τη Ρουμανία προς την Ελλάδα.
Από φέτος, η Animawings επιχειρεί με τρία αεροσκάφη, που προέρχονται από τον στόλο της Aegean, εξυπηρετώντας κυρίως εξερχόμενο τουρισμό από την αγορά της Ρουμανίας με ναυλωμένες, αλλά και τακτικές πτήσεις. Η Ρουμανία συνιστά μια αναπτυσσόμενη αγορά για τον ελληνικό τουρισμό, ιδίως για τη Βόρεια Ελλάδα και τα νησιά, με την Aegean να έχει επενδύσει τα τελευταία χρόνια σταθερά στην εκεί αγορά, αυξάνοντας το πτητικό της έργο στα Βαλκάνια. Σήμερα η αεροπορική πραγματοποιεί πάνω από δέκα τακτικές πτήσεις την εβδομάδα μεταξύ Αθήνας και Βουκουρεστίου, έχοντας αυξήσει τις διαθέσιμες θέσεις το 2022 συγκριτικά με το 2019.