Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΣαράντης: Φαινόμενο επιχειρηματικής και χρηματιστηριακής συνέπειας

Σαράντης: Φαινόμενο επιχειρηματικής και χρηματιστηριακής συνέπειας

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Σε… φαινόμενο επιχειρηματικής και χρηματιστηριακής συνέπειας σε διαχρονικό επίπεδο αποδεικνύεται η Σαράντης, η οποία χθες ανακοίνωσε τα καλύτερα αποτελέσματα της ιστορίας της, σημειώνοντας μάλιστα ανάπτυξη εν μέσω πανδημίας, ενώ η μετοχή κινείται σε υψηλά 20ετίας, που ουσιαστικά είναι ιστορικά υψηλά! Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, πρόκειται για ξεχωριστή περίπτωση, καθώς δεν υπάρχουν πολλά αντίστοιχα παραδείγματα συνέπειας στο ελληνικό χρηματιστήριο αλλά ούτε και ευρύτερα.

Μπορεί η πανδημία και τα επακόλουθα μέτρα περιορισμού να έφεραν σημαντική επιδείνωση στα μεγέθη των περισσότερων επιχειρήσεων, όμως υπάρχουν κάποιες εταιρείες που βγήκαν ωφελημένες. Μια από αυτές ήταν η εταιρεία Σαράντης, η οποία ένα μεγάλο ποσοστό του core business της είναι στα προϊόντα που βρέθηκαν στην αιχμή της ζήτησης μέσα στην πανδημία.

Η εταιρεία εμφάνισε τον υψηλότερο κύκλο εργασιών της ιστορίας της το 2020, καθώς το ξέσπασμα της πανδημίας, ενίσχυσε τη ζήτηση για προϊόντα προσωπικής υγιεινής, υγειονομικής περίθαλψης και φροντίδας στο σπίτι, τα οποία έχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους έναντι των αρωμάτων και καλλυντικών.

Συνάμα εντός του 2020 η εταιρεία εμπλούτισε την προϊοντική γκάμα της μπαίνοντας στα αντισηπτικά, κάτι που της παρείχε επιπλέον momentum πωλήσεων και κερδών. Θυμίζουμε πως η Σαράντης έχει εξελιχτεί σ’ έναν πολυεθνικό όμιλο με θυγατρικές σε 12 χώρες, εξάγει σε περίπου 50 χώρες, φέρνοντας περίπου το 63% των πωλήσεών της από τις διεθνείς δραστηριότητες.

Την τελευταία 20ετία έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 εξαγορές, που τη βοήθησαν να αλλάξει επίπεδο και να μετεξελιχτεί από τοπικό παίκτη σε πολυεθνική εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων, που απευθύνεται πλέον σε μια αγορά 250 εκατ. καταναλωτών, ενώ διαθέτει πάνω από 80 εμπορικά σήματα. Αξίζει να σημειωθεί πως περίπου το 75% των πωλήσεων του ομίλου προέρχεται από τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα, ενώ απασχολεί περίπου 2.800 εργαζόμενους σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Εισήχθη ως μια εταιρεία μικρής κεφαλαιοποίησης στην Παράλληλη Αγορά του Χ.Α. το 1994, κατόπιν αποτέλεσε μέλος των Small και Mid Caps, ενώ από τις 2 Νοεμβρίου του 2016, ανήκει πλέον στην ελίτ της αγοράς, ως μέλος του FTSE 25. Αποτελεί μια από τις πλέον αξιοσημείωτες σταθερής και ορθολογικής ανάπτυξης σε επιχειρηματικό επίπεδο, με συνεπές management και διαχρονικά καλή μερισματική πολιτική.

Σε υψηλά 21 ετών η μετοχή

Η μετοχή της Σαράντης καθ’ όλη σχεδόν τη διάρκεια του 2020 έδειξε μεγάλη ανθεκτικότητα, έχοντας πολύ σταθερό προφίλ κλείνοντας με άνοδο 9,74% σε ένα έτος μεγάλων απωλειών για τις περισσότερες μετοχές του Large Cap. Χωρίς εξάρσεις και εξαλλοσύνες, είναι ανάμεσα στα δύο – τρία σταθερότερα blue chips της αγοράς.  Χθες Τετάρτη, η μετοχή έκλεισε στα 9,29 ευρώ με οριακή πτώση, έχοντας υψηλό 20ετίας τα 9,57 ευρώ που ήταν το ενδοσυνεδριακό υψηλό της 12ης Οκτωβρίου 2020!

Η μετοχή, τα επίπεδα των 9,30 -9,50 ευρώ είχε να τα δει από τον Ιανουάριο του μακρινού 2000, ήτοι 21 χρόνια πίσω. Ουσιαστικά βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά, αν συνεκτιμηθούν τα μερίσματα και οι επιστροφές κεφαλαίων όλα αυτά τα χρόνια. Ο όμιλος αποτιμάται στα 649 εκατ. ευρώ και βρίσκεται στη 19η θέση της κατάταξης στον FTSE 25.

Τι έδειξαν τα αποτελέσματα του 2020

Ακολουθώντας σταθερά το στρατηγικό της πλάνο λοιπόν, η Σαράντης σημείωσε ρεκόρ δεκαετίας (ρε ρυθμό αύξησης) στο περιθώριο EBITDA, φτάνοντας το 15,94%, διατηρώντας την αναπτυξιακή πορεία στις πωλήσεις που εμφάνισαν άνοδο κατά 6,3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και σε ολόκληρη την γεωγραφική του περιοχή, η ανάπτυξη του Ομίλου τροφοδοτείται από κατηγορίες που παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση και σχετίζονται με την προσωπική υγιεινή, την υγεία και την οικιακή φροντίδα, η οποία υποστηρίζεται επιπρόσθετα από την ικανότητα του Ομίλου να ανταποκρίνεται σε διαφορετικά πρότυπα κατανάλωσης και διαφορετικές δυναμικές στα κανάλια πωλήσεων σε κάθε χώρα.

Οι πωλήσεις του ομίλου το 2020 ανήλθαν σε 393,38 εκατ. ευρώ έναντι 370,07 εκατ. ευρώ το 2019 (και 344 εκατ. ευρώ το 2018), αυξημένες κατά 6,30%. Η Ελλάδα παρουσίασε πωλήσεις ύψους 136,05 εκατ. έναντι 126,21 εκατ. ευρώ το 2019 (+7,80%). Ο τζίρος από διεθνείς δραστηριότητες ανήλθε στα 257,33 εκατ. ευρώ έναντι 243,86 εκατ. ευρώ το 2019, μια αύξηση κατά 5,52%.

Τα καθαρά κέρδη προς φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 14,50%, στα 62,69 εκατ. ευρώ από 54,75 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 15,94% από 14,79% το προηγούμενο έτος. Τα Κέρδη Προ Φόρων και Τόκων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 14,17% το 2020 φθάνοντας τα 50,05 εκατ. ευρώ έναντι 43,84 εκατ. ευρώ το 2019 και το περιθώριο EBIT ανήλθε στο 12,72% το 2020 από 11,85% το 2019.

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ