Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΠοιοι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν πλοία

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν πλοία

Μήνας Ποσειδωνίων αυτός που μας πέρασε και νομοτελειακά οι 2 πρώτες εβδομάδες του πέρασαν με μια σχετικά μειωμένη κινητικότητα στο κομμάτι των αγοραπωλησιών από τους Έλληνες πλοιοκτήτες και όχι μόνο.

Σε αυτό ήρθε να προστεθεί η μερικώς καθοδική συμπεριφορά των ναυλαγορών στο διάστημα μετά τις εκδηλώσεις κάτι που ήρθε να προσθέσει στο γενικότερο μούδιασμα.  Παρόλα αυτά, έγιναν κινήσεις σε πλοία όλων των μεγεθών, πράγμα που δείχνει ότι παρά το επιμέρους μομέντουμ, η αίσθηση των Ελλήνων πλοιοκτητών για την αγορά παραμένει θετική.

Ενδεικτικά

Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα Scrubber Capesize “MountNevis” (2005, Namura, Ιαπωνία, SS 09/2025 DD08/2023) προς 20.5 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Safe Bulkers αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize “Stella Flora” (2012, Jiangnan, Κίνα, SS/DD passed) προς 31.75 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Newport αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Kamsarmax “Majulah Harbourfront” (2014, Tsuneishi Zhoushan, Κίνα, SS11/2024 DD 10/2022) προς 31,6 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Maritime Enterprises πούλησαν το Panamax “Tina IV” (2009, Hudong, Κίνα, SS/DD04/2024) προς 16.2 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Samios Shipping πούλησαν το Panamax “Agia Skepi” (1999, Daedong, Κορέα, SS/DD 01/2024) προς 11εκ. δολάρια. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS και Scrubber Ultramax“Nord Baltic” (2018, Oshima, Ιαπωνία, SS/DD 11/2023) προς 36.5 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Chandris Group πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Serene Juniper” (2011, STX Dalian, Κίνα, SS02/2026 DD 07/2023) συνοδευόμενο με Time Charter για 11 έως 13 μήνες στα 26χιλ δολάρια ανά ημέρα προς 19.2 εκ. δολάρια. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Bao Progress” (2011, Jiangdong Shipyard, Κίνα, SS01/2026 DD 03/2024) προς 17.6 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας AM Nomikos πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Osios David” (2012, IHI, Ιαπωνία, SS 05/2025 DD 12/2023) προς 22.8 εκ. δολάρια σε Έλληνες αγοραστές. Πελάτες της εταιρείας Aims Shipping πούλησαν το Supramax “Seven Lady” (2009, Imabari, Ιαπωνία, SS 11/2024 DD 02/2023) σε άγνωστη ακόμη τιμή. Πελάτες της εταιρείας Team Fuel πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “TeamHope” (2012, HMD, Κορέα, SS 02/2027 DD 04/2025) προς 19.9 εκ. δολάρια καθώς και το Handysize “Team Challenge” (2004, Shin Kochi, Ιαπωνία, SS/DD06/2022) προς 9.9 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Stam Shipping πούλησαν το Boxed Logger Handysize“Cassiopeia Star” (2005, Naikai, Ιαπωνία, SS 03/2025 DD 03/2023) προς 13.8 εκ. δολάρια καθώς και το Logger Handysize “Cetus Star” (2004, Oshima, Ιαπωνία, SS10/2024 DD 07/2022) προς 12.8 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Tide Line πούλησαν το Logger Handysize “Anemiw” (2006, Shimanami, Ιαπωνία, SS 12/2025 DD07/2027) προς 10.9 εκ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Εδώ, παρά τις δύο εβδομάδες των Ποσειδωνίων, είδαμε αρκετές κινήσεις από τους Έλληνες πλοιοκτήτες που κατά την διάρκεια αυτών των εκδηλώσεων εξέφραζαν και την ικανοποίηση τους για τις ναυλαγορές αλλά και τα θετικά προαισθήματα τους για το μέλλον στα δεξαμενόπλοια.

Συγκεκριμένα 

Πελάτες της εταιρείας Imperial Petroleum αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Suezmax ‘’17 February’’ (2008, Samsung, Κορέα, SS/DD 05/2023), καθώς και το Suezmax ‘’Libya’’ (2007, Hyundai Samho, Κορέα, SS/DD 03/2022) προς 46.8 εκ. δολάρια enbloc. Πελάτες της εταιρείας Imperial Petroleum αγόρασαν τα εξοπλισμένα με σύστημα BWTS, Dual Fuel Suezmax ‘’Samuel Prospect’’ (2019, Hyundai Samho, Κορέα, SS04/2024 DD 04/2022), ‘’Gagarin Prospect’’ (2018, Hyundai Samho, Κορέα, SS/DD 07/2023), ‘’Mendeleev Prospect’’ (2018, Hyundai Samho, Κορέα, SS/DD11/2023) και ‘’Lomonosov Prospect’’ (2018, Hyundai Samho, Κορέα, SS/DD 10/2023) προς 48 εκ. δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Atlas Maritime πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax “Mitera Marigo” (2007, Sumitomo, Ιαπωνία, SS 01/2027 DD 08/2024) προς 25 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Sea World Management πούλησαν το Aframax “SeaBeech” (2003, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 11/2023 DDpassed) προς 16 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Super Eco πούλησαν το MR2 “Elektra” (2012, GSI, Κίνα, SS/DD 09/2022) προς 19 εκ.δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Falcon Navigation πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS MR2 “Falcon Nostos” (2006, Shina, Κορέα, SS 06/2026 DD 01/2025) προς 13.3 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Sea Hawk αγόρασαν το MR1 “Hafnia Green” (2007, Saiki, Ιαπωνία, SS/DD 08/2022) προς 11.9 εκ. δολάρια.

Νεότευκτα

Παρά τον μικρό αριθμό σε νέες παραγγελίες από τους Έλληνες πλοιοκτήτες αυτόν το μήνα, αξίζει να σημειωθεί η εκτενής συνεργασία πελατών της εταιρείας Thenamaris με το Κορεάτικο ναυπηγείο της Huyndai όπου έβαλαν παραγγελίες για 4 Ultramax με παράδοση το 2025 προς 36,5εκ Δολάρια το κάθε ένα και 2 Aframax, επίσης προς παράδοση το 2025. Και οι δύο τύποι πλοίων θα ναυπηγηθούν στο Βιετναμέζικο ναυπηγείο της Hyundai στο Vinashin. Επίσης, πελάτες της εταιρείας Maran Gas έβαλαν παραγγελία στο Κορεάτικο ναυπηγείο DSME για 2 πλοία μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174 χιλ. τόνων με παράδοση το 2026 προς 233 εκ δολάρια συνολικά.

Διαλύσεις πλοίων

Η Ινδία ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα στην καθοδική αυτή αγορά προσφέροντας 620 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 630$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 640$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως η αγορά του Μπαγκλαντές προσέφερε 610 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 620$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 630$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ το Πακιστάν κυμάνθηκε σε επίπεδα 600 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 610$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 620$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ