Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΤα 5 τρισ. δολάρια παγκοσμίως θα προσεγγίσει το ηλεκτρονικό εμπόριο φέτος

Τα 5 τρισ. δολάρια παγκοσμίως θα προσεγγίσει το ηλεκτρονικό εμπόριο φέτος

Παρά το αρνητικό πρόσημο που έβαλε η πανδημία στο λιανεμπόριο παγκοσμίως την προηγούμενη χρονιά, αντιστρόφως ανάλογα φάνηκε να λειτούργησε για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Μάλιστα, η εξοικείωση με το online shopping που παρατηρήθηκε τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, αναμένεται να συνεχιστεί και την τρέχουσα χρονιά.

Για το 2021 εκτιμάται ότι η παγκόσμια αγορά e-commerce θα αναπτυχθεί με ρυθμό 14,3% προσεγγίζοντας σε απόλυτους αριθμούς τα 5 τρισ. δολάρια. Παρότι δε ο συγκεκριμένος ρυθμός ανάπτυξης είναι χαμηλότερος σε σύγκριση με το 20,2% του 2019 και με το 27,6% του 2020, αντιπροσωπεύει αύξηση των online λιανικών πωλήσεων κατά 611 δισ. δολάρια.

Να υπενθυμίσουμε ότι το 2020 η αξία των λιανικών ηλεκτρονικών πωλήσεων διευρύνθηκε κατά 27,6% υπερβαίνοντας το ορόσημο των 4 δισ. (4,28 τρισ. δολάρια) και διαψεύδοντας πανηγυρικά τις αρχικές εκτιμήσεις των αναλυτών, που έκαναν λόγο για επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης στα επίπεδα του 16,5%, ελέω πανδημίας.

Την ίδια χρονική περίοδο μάλιστα το συνολικό λιανεμπόριο υπέστη, παγκοσμίως, μείωση κατά 3% με την αξία των πωλήσεων να πέφτει στα 23,8 τρισ. δολάρια παγκοσμίως.

Σημειωτέον ότι μέχρι το 2018, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου δεν είχαν ξεπεράσει τα 3 τρισ. δολάρια. Ωστόσο, σύμφωνα με το eMarketer, απ’ όπου προέρχονται τα παραπάνω στοιχεία, μέχρι το 2024 οι παγκόσμιες πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 6 τρισ. δολάρια.

Κίνα: Η πρώτη χώρα που οι online πωλήσεις θα ξεπεράσουν τις φυσικές

Στην κορυφή των χωρών που αναπτύσσεται ραγδαία το online shopping βρίσκεται φυσικά η Κίνα, η οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, θα συνεχίσει να ηγείται του κλάδου. Μάλιστα το e-commerce στην Κίνα αναμένεται να φτάσει σε αξία τα 2,8 τρισ. δολάρια το τρέχον έτος, το 56,8% του συνόλου παγκοσμίως.

Κάπως έτσι η Κίνα αναμένεται να γίνει η πρώτη χώρα στην ιστορία που θα πραγματοποιήσει περισσότερες πωλήσεις μέσα από τα ψηφιακά κανάλια παρά από τα φυσικά καταστήματα (το 52,1% της αξίας των λιανικών πωλήσεων θα προέλθει από το ηλεκτρονικό εμπόριο).

Η τάση ήρθε για να μείνει και στην Ελλάδα

Οι online καταναλωτικές συνήθειες αναμένεται να διατηρηθούν μάλιστα και μετά την πανδημία ακόμα και στην περίπτωση της χώρας μας, μετά και την εξοικείωση μεγάλης μερίδας των καταναλωτών με το online shopping.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΣΕΛΠΕ σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών η οποία πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2020, περίπου 1 στους 2 καταναλωτές (49%) προτίθεται να συνεχίσει να αγοράζει συστηματικά μέσω διαδικτύου ακόμη και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.

Ενδεικτικό της εξοικείωσης με τις ηλεκτρονικές αγορές αποτελεί και το γεγονός πως το 61% των χρηστών του διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το 15ήμερο πριν από τη διεξαγωγή της έρευνας, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Υψηλά ποσοστά καταγράφονται μάλιστα και σε δυο μεγάλες κατηγορίες, στην μια εκ των οποίων η διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών προ πανδημίας κινείτο σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα – σύμφωνα με την έρευνα – οι online αγορές τροφίμων καταγράφουν αύξηση 14% ενώ αυτές των online αγορών έτοιμου φαγητού-delivery, παρουσιάζουν αύξηση 45%, με αφορμή και το λουκέτο που έχει μπει εδώ και καιρό στον κλάδο της εστίασης.

Νίκη Παπάζογλου

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ