Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΠαράταση για το Χανιά – Ηράκλειο

Παράταση για το Χανιά – Ηράκλειο

Εκ νέου παράταση για την καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για τον διαγωνισμό που αφορά στο βασικό τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Χανιά – Χερσόνησος). Τελική ημερομηνία ορίστηκε η 8η Μαΐου, έναντι της 20ης Απριλίου με το αιτιολογικό πως η παράταση είναι αναγκαία για την επίτευξη μεγαλύτερου ανταγωνισμού προς όφελος του Δημοσίου. Σημειώνεται ότι η παράταση ζητήθηκε από τρία σχήματα που συμμετέχουν στον διαγωνισμό.

Αρχικά ως ημέρα υποβολής προσφορών ήταν η 31η Μαρτίου. Το έργο έχει κόστος που εκτιμάται πως αγγίζει τα 1,5 δισ. ευρώ. Χρηματοδότηση θα πορέλθει από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης όσον αφορά τη Δημόσια συμμετοχή. Η Α’ φάση ξεκίνησε στις 18.10.18 με τα εξής σχήματα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL. Το 2022 αποφασίστηκε πως όλα τα σχήματα πέρασαν στην Β’ φάση, οριστικοποιήθηκε η χάραξη του δρόμου, ενώ στις αρχές του έτους δόθηκε η πρώτη επίσημη ημερομηνία υποβολής προσφορών.

Το βασικό τμήμα

Οι προσφορές για το τμήμα των 157,5 χιλιομέτρων θα καθορίσουν και ποιος θα αναλάβει το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, εκείνο που έχει και την μεγαλύτερη καθημερινή ροή οχημάτων. Υπενθυμίζεται πως σε αυτό το τμήμα περιλαμβάνεται και ως προαίρεση το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος.

Η κατασκευή του ΒΟΑΚ έχει χωριστεί σε τρία διακριτά μέρη: το πρώτο αποτελείται από το τμήμα της παραχώρησης μεταξύ Χανίων και Χερσονήσου, το δεύτερο είναι το ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και το τρίτο περιλαμβάνει το δημόσιο έργο στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.

Από τα τρία τμήματα, τον περασμένο Σεπτέμβριο υπεγράφη η σύμβαση για το ανατολικό τμήμα, από την Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Ανάδοχος εταιρεία είναι η ΑΚΤΩΡ στο έργο των 186 εκατ. ευρώ. Οι έως τώρα εκτιμήσεις θέλουν το έργο να υπογράφεται σταδιακά το 2023 και στη συνέχεια θα ξεκινήσουν και τα δύο πρώτα τμήματα του έργου, που αποτελούν και τον κορμό του ΒΟΑΚ.

Τα έργα λόγω της χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης, έχουν ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα και η ολοκλήρωση του Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος δεν θα πρέπει να ξεπεράσει το τέλος του 2025. Κατά συνέπεια, στο τέλος του 2025 θα ολοκληρωθεί το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, περίπου το 2027 το Χερσόνησος-Νεάπολη και το 2028 το βασικό τμήμα Χανιά-Χερσόνησος.

Το 2023 το μεσαίο τμήμα

Ο δεύτερος διαγωνισμός, για το μεσαίο τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι την Νεάπολη, είναι σε τελικό στάδιο και αναμένονται οι υπογραφές. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις οι υπογραφές για την σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα θα «πέσουν» το αμέσως επόμενο διάστημα.

Το έργο μήκους 22,4 χλμ θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης. Το σχήμα που αναλαμβάνει το έργο αποτελείται από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το κόστος του έργου φτάνει τα 300 εκατ. ευρώ.

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ