Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΟι τρελές τεχνολογίες που ενσωματώνει η νέα Mercedes-Benz C-Class

Οι τρελές τεχνολογίες που ενσωματώνει η νέα Mercedes-Benz C-Class

Είναι το μοντέλο της Mercedes-Benz με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Μόνο από το 2014, οπότε και πρωτοκυκλοφόρησε η τρέχουσα γενιά της, έχει πουλήσεί περισσότερες από 2,5 εκατομμύρια μονάδες. Από το 1982, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, περισσότεροι από 10,5 εκατομμύρια άνθρωποι έγιναν ευτυχείς ιδιοκτήτες της. Ο λόγος, για τη Mercedes-Benz C-Class, η οποία αλλάζει. Όχι μόνο γενιά. Αλλάζει παντού και ενσωματώνει τρελές τεχνολογίες του μέλλοντος, έτσι ώστε, οδηγώντας, η Mercedes σου να ελέγχει και να σου απαντά αν βρίσκεται κανείς σπίτι σου, εάν έκλεισες τον… θερμοσίφωνα, ή να παίρνει εντολή να κλείσει τα παντζούρια, ανάβοντας το καλοριφέρ!

Λογικό είναι, τώρα που ο κόσμος αλλάζει γρήγορα, το best seller της γερμανικής εταιρείας να επιχειρεί να πρωτοπορήσει. Αυτό είναι και λίγο… “παλιά μου τέχνη κόσκινο” για τη Mercedes-Benz, που έχει στο DNA της την πρωτοπορία στην αυτοκίνηση, την άνεση, την ασφάλεια και την ευχαρίστηση των επιβατών κάθε μοντέλου της. Έτσι, η νέα C-Class είναι η πρώτη κλασική σειρά μοντέλων της Mercedes-Benz που εξηλεκτρίζεται πλήρως. Με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό σύστημα οχήματος 48 Volt ή plug-in υβριδική τεχνολογία, διαθέτει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων, μία τιμή που είναι πρωτόγνωρη για τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Όμως δεν είναι μόνο αυτό. Θέτει πρότυπα στον τομέα της βιωσιμότητας. Καθώς η C-Class αποτελεί παραδοσιακά μία από τις σειρές μοντέλων της Mercedes-Benz με τις υψηλότερες πωλήσεις, ο συστηματικός εξηλεκτρισμός έχει σημαντικό αντίκτυπο στο αποτύπωμα άνθρακα. Στο ολοκαίνουριο μοντέλο έχουν γίνει πολλές ακόμα τεχνικές βελτιώσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν πλήθος στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού – ενδεικτικά αναφέρονται το DIGITAL LIGHT και το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα. Τα μοντέλα Sedan και Estate θα κυκλοφορήσουν ταυτόχρονα, θα υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας από τις 30 Μαρτίου και θα εμφανιστούν στις εκθέσεις των εξουσιοδοτημένων διανομέων το καλοκαίρι του 2021.

Σχεδιαστικά, η C-Class έχει υιοθετήσει έναν συνδυασμό κοντού μπροστινού προβόλου, μακριού μεταξονίου και πίσω προβόλου, με ένα μυώδες καπό, ώστε να δίνει την εντύπωση ότι κινείται, ακόμα και όταν είναι σταματημένη. Με μήκος 4751 mm και πλάτος 1820 mm, τα μοντέλα Sedan και Estate είναι αισθητά πιο μεγάλα από τις προηγούμενες εκδόσεις. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 25 mm στα 2865 mm. Από τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις επωφελούνται τόσο οι μπροστινοί όσο κι οι πίσω επιβάτες. Και στο εσωτερικό, όπου πλέον υπάρχει μεγαλύτερη ευρυχωρία, υιοθετούνται κύρια χαρακτηριστικά της “ναυαρχίδας” της Mercedes-Benz, S-Class, με σπορ πινελιές. Η οδηγοκεντρική φιλοσοφία αποδεικνύεται περίτρανα με την πρώτη ματιά, μιας και το ταμπλό οργάνων και η κεντρική οθόνη έχουν μία ελαφριά κλίση έξι μοιρών προς τον οδηγό.

Η θέση του οδηγού είναι εξοπλισμένη με υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD. Είναι ανεξάρτητη και μοιάζει να αιωρείται μπροστά από το επάνω τμήμα του ταμπλό. Έτσι, η οθόνη του οδηγού διαφοροποιείται ξεκάθαρα από τα παραδοσιακά κόκπιτ με τα κλασικά, στρογγυλά όργανα. Οι πελάτες ανά τον κόσμο μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια έκδοση 10,25 ιντσών (26,0 cm) ή 12,3 ιντσών (31,2 cm). Όπως η νέα S-Class, έτσι και η νέα C-Class είναι εξοπλισμένη με τη δεύτερη γενιά του MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς τόσο το hardware όσο και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου. Επιπλέον, οι φωτεινές εικόνες των οθονών LCD διευκολύνουν τον έλεγχο των λειτουργιών οχήματος και ανέσεων.

Η οθόνη οδηγού και η οθόνη πολυμέσων προσφέρουν μια ολοκληρωμένη αισθητική εμπειρία ενώ οι πληροφορίες παρουσιάζονται με οργανωμένο τρόπο. Η Mercedes-Benz ανέπτυξε μια νέα αισθητική όσον αφορά στην οθόνη για την S-Class, η οποία πλέον θα αρχίσει να χρησιμοποιείται συστηματικά και σε άλλα μοντέλα.

«Hey Mercedes, είναι κανείς στο σπίτι μου τώρα;» «Έκανα έναν έλεγχο. Η τελευταία κίνηση που ανιχνεύθηκε ήταν στην κουζίνα πριν από μία ώρα.» Κάπως έτσι θα γίνονται στο μέλλον οι συζητήσεις ανάμεσα στον οδηγό ή τον συνοδηγό και το έξυπνο σπίτι του χρήστη μέσω της φωνητικής υποβοήθησης MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Κατά την κυκλοφορία στην αγορά, η λειτουργία Smart Home του MBUX θα υποστηρίζει πολλές συσκευές που προσφέρονται από σημαντικούς παρόχους υπηρεσιών «έξυπνου σπιτιού», καθώς έχουν υπογραφεί ήδη οι αντίστοιχες συμβάσεις με την Bosch Smart Home και τη Samsung SmartThings, ενώ θα ακολουθήσουν περισσότεροι πάροχοι, οι οποίοι θα ανακοινωθούν σε μεταγενέστερο στάδιο.

Με τη λειτουργία Smart Home του MBUX, η C-Class μετατρέπεται για πολλούς σε κινητό κέντρο ελέγχου του σπιτιού. Χρησιμοποιώντας τεχνολογία WLAN, αισθητήρες και ενεργοποιητές, η λειτουργία Smart Home αυξάνει όλο και περισσότερο τη νοημοσύνη και την ικανότητα επικοινωνίας με το σπίτι, επιτρέποντας την επιτήρηση, καθώς και τον έλεγχο της θέρμανσης, του φωτισμού, των παντζουριών και των ηλεκτρικών συσκευών εξ αποστάσεως. Ο χρήστης ενημερώνεται από ανιχνευτές κίνησης και επαφές παραθύρων για καλοδεχούμενους ή ανεπιθύμητους επισκέπτες.

Προαιρετικά διατίθεται η λειτουργία Augmented Video. Μια κάμερα καταγράφει το περιβάλλον μπροστά από το όχημα και οι εικόνες που καταγράφονται εν κινήσει προβάλλονται στην κεντρική οθόνη. Επιπλέον, εικονικά αντικείμενα, πληροφορίες και δείκτες προβάλλονται πάνω στην εικόνα βίντεο. Μεταξύ αυτών, σήματα κυκλοφορίας, βέλη κατεύθυνσης, συστάσεις αλλαγής λωρίδας και αριθμοί οδών. Έτσι, διευκολύνεται σημαντικά η πλοήγηση, ειδικά σε αστικές περιοχές.

Μια έγχρωμη οθόνη Head-up display διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός. Ο οδηγός βλέπει μια εικονική οθόνη 9 x 3 ιντσών (περ. 23 x 8 cm) να αιωρείται πάνω από το καπό του κινητήρα σε απόσταση περίπου 4,5 μέτρων.

Σε εργονομική θέση κάτω από την κεντρική οθόνη βρίσκεται ένας σαρωτής δακτυλικού αποτυπώματος. Με αυτόν ο χρήστης μπορεί να συνδέεται στο MBUX γρήγορα, άνετα και με ασφάλεια, προστατεύοντας προσωπικές ρυθμίσεις και δεδομένα όπως τα «αγαπημένα», οι πρόσφατοι προορισμοί, οι προβλέψεις βάσει συμπεριφοράς, οι καταχωρίσεις του επαγγελματικού ημερολογίου ή τα ηλεκτρονικά μηνύματα ενώ μόνο οι εξουσιοδοτημένοι χρήστες μπορούν να πραγματοποιούν πληρωμές μέσω της εφαρμογής Mercedes me.

Η προαιρετική λειτουργία μασάζ των μπροστινών καθισμάτων έχει επεκταθεί, προκειμένου να καλύπτει όλη την περιοχή της πλάτης: οκτώ θάλαμοι στην πλάτη του καθίσματος προσφέρουν ενισχυμένη, μυοχαλαρωτική δράση. Το κάθισμα του οδηγού διαθέτει επίσης λειτουργία μασάζ δόνησης, χάρη στην τοποθέτηση τεσσάρων μοτέρ στην έδρα του καθίσματος. Η θέρμανση καθίσματος στον χώρο πίσω επιβατών διατίθεται για πρώτη φορά στα μοντέλα Sedan και Estate.

Με το πάτημα ενός κουμπιού ή δίνοντας μια φωνητική εντολή, η ολιστική προσέγγιση «Fit & Healthy» του συστήματος ENERGIZING Comfort προσφέρει την εμπειρία των διαφόρων συστημάτων άνεσης της S-Class με λειτουργίες που ομαδοποιούνται.

Στο κομμάτι των κινητήρων, τώρα, εκτός από τον στροβιλοσυμπιεστή (turbo-charger), τόσο οι πετρελαιοκινητήρες όσο και οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) για έξυπνη υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές κινητήρα, ως ήπιο υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται η εξαιρετική απόδοση ισχύος. Το ISG χρησιμοποιεί ένα on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που προσφέρει λειτουργίες όπως ελεύθερη κύλιση, ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και εξασφαλίζει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου.

Γιώργος Καραγιάννης

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ