Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΛίγοι και αργοί οι φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ

Λίγοι και αργοί οι φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ

Με όχημα την ενεργειακή κρίση η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων με έμφαση ωστόσο στη σφαίρα της θεωρίας. Και αυτό γιατί τα στοιχεία κάνουν λόγο για σημαντικές καθυστερήσεις από πλευράς ευρωπαϊκών χωρών στην παροχή υποδομής που θα ενισχύσει τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης. Με εξαίρεση ορισμένες χώρες που έχουν, προ πολλού, λάβει αποφασιστικά μέτρα ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης μέσω γενναίων κυρίως επιδοτήσεων, η πλειονότητα των ευρωπαίων εταίρων φαίνεται ότι ακολουθεί με αργούς ρυθμούς τις εξελίξεις. Στο προσκήνιο μάλιστα έχει ήδη εισέλθει και το υδρογόνο, με την τεχνολογία του ωστόσο να βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο.

Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) η πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών δεν διαθέτει επαρκή αριθμό σημείων φόρτισης κατά μήκος του οδικού τους δικτύου, με του υφιστάμενους φορτιστές να μην φορτίζουν τα οχήματα στην απαιτούμενη ταχύτητα.   

Η ACEA, από την πλευρά της προειδοποιεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για αυτό το διπλό πρόβλημα -το οποίο κινδυνεύει να καθυστερήσει την διείσδυση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά – μια εβδομάδα πριν από την ψηφοφορία του Ευρωκοινοβουλίου για τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR).

Συνολικά, 6 χώρες στην Ευρώπη δεν έχουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χλμ. δρόμου, ενώ 17 χώρες έχουν λιγότερα από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ. δρόμου, με μόλις 5 να διαθέτουν πάνω από 10 φορτιστές για κάθε 100 χλμ. οδικού δικτύου.

Μεγάλη ψαλίδα παρατηρείται και μεταξύ των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χλμ. δρόμου και εκείνων με τους λιγότερους. Ειδικότερα, στην Ολλανδία υπάρχει ένας φορτιστής για κάθε 1,5 χλμ. δρόμου, ενώ η Πολωνία -που είναι 8 φορές μεγαλύτερη – διαθέτει μόλις έναν φορτιστή σε κάθε 150 χλμ..

Είδος προς εξαφάνιση οι ταχυφορτιστές

Η ταχύτητα φόρτισης αποτελεί επίσης σημαντικό ζήτημα σε ολόκληρη την Γηραιά Ήπειρο, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (με ισχύ άνω των 22 kW) αποτελούν μειοψηφία. Πράγματι, μόνο 1 στα 7 από όλα τα σημεία φόρτισης στην ΕΕ είναι γρήγορο (ταχυφορτιστές). Όλα τα υπόλοιπα σημεία έχουν ισχύ 22 kW ή και λιγότερο και δεν φορτίζουν τα οχήματα με αποδεκτή ταχύτητα.

«Αν θέλουμε να πείσουμε τους πολίτες στην Ευρώπη να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση την επόμενη δεκαετία, η φόρτιση των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός σήμερα», δήλωσε η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries. «Οι άνθρωποι δεν πρέπει να ταξιδεύουν για μίλια για να βρουν φορτιστή, ούτε θα πρέπει να περιμένουν χρόνια για να φορτίσουν το όχημά τους», συμπλήρωσε. «Καλούμε τους ευρωβουλευτές να ψηφίσουν για αποφασιστική δράση για τις υποδομές φόρτιση την επόμενη εβδομάδα, θέτοντας φιλόδοξους στόχους -με σαφείς μηχανισμούς επιβολής- για κάθε κράτος-μέλος», κατέληξε η κ. de Vries.

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ