Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΚώστας Καραμανλής - ΒΟΑΚ: Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 427 εκατ. ευρώ

Κώστας Καραμανλής – ΒΟΑΚ: Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 427 εκατ. ευρώ

«Η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του έργου “Βόρειος Οδικός ‘Αξονας Κρήτης” είναι πλήρως εξασφαλισμένη και εν μέρει θα γίνει από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης».
Την διαβεβαίωση αυτή έδωσε από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Βαρδάκη, που επεσήμανε ότι «η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση αυτού του πολύ σημαντικού έργου στην Κρήτη θυμίζει «γεφύρι της ‘Αρτας».
«Έχουν χτιστεί πολλές πολιτικές καριέρες στο όνομα του ΒΟΑΚ αλλά και έχουν διαψευστεί συνέχεια και οι ελπίδες χιλιάδων ανθρώπων στην Κρήτη», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βαρδάκης.
«Είναι η πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια που μπορούμε να μιλήσουμε με συγκεκριμένα νούμερα για χρηματοδότηση. Για πρώτη φορά, εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση, δηλαδή τη συμβολή τού Δημοσίου για το έργο αυτό, ύψους 427 εκατ. ευρώ. Επομένως, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου πολύ σύντομα αυτό το έργο, το οποίο όντως ήταν ένα όνειρο πολλών δεκαετιών, μπαίνει σε μία πολύ συγκεκριμένη ρότα», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής και συνέχισε:
«Το ζήτημα ήταν πού θα βρούμε λεφτά. Τα λεφτά τα βρήκαμε τώρα. Έχουμε 427 εκατ. τα οποία θα πάνε στο συγκεκριμένο έργο».
Αναφερόμενος στο τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, ο κ. Καραμανλής είπε πως θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, ενώ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιόμετρων, τόνισε ότι η Β΄ φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα κι έχει κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων στο αρμόδιο υπουργείο.
Σχετικά με το τμήμα Νεάπολη-‘Αγιος Νικόλαος, μήκους 14,5 χιλιομέτρων, ανέφερε πως είναι δημόσιο έργο, σημειώνοντας ότι, η λειτουργία του προστέθηκε ως προαίρεση στο έργο ΣΔΙΤ.

Κάναμε όλες τις μελέτες για να καταλήξουμε στη χάραξη του δρόμου

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος κι Ενέργειας οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το ΣΔΙΤ, ώστε να υπάρξει χάραξη του δρόμου. «Κάναμε όλες τις απαραίτητες γεωτεχνικές έρευνες, κτηματογράφηση της ζώνης διέλευσης. Μελέτες ειδικής οικολογικής αξιολόγησης. Προμελέτη οδικών και υδραυλικών έργων. Περίπου 20 μελέτες για να καταλήξουμε στην τελική χάραξη του δρόμου. Χωρίς μελέτες δεν έχεις χάραξη. Χωρίς χάραξη δεν μπορείς να πάρεις μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων. Χωρίς μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων δεν μπορείς να δημοπρατήσεις έργο. Τα έχουμε κάνει λοιπόν αυτά όλα βήμα – βήμα και έχουμε κάνει κάτι το οποίο συνέβη για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια» δήλωσε.

Τα σημαντικά βήματα γίνονται τώρα

Αναφερόμενος στο διαγωνισμό για την πρόσκληση ενδιαφέροντος που είχε κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση ανέφερε πως «ήταν το πρώτο βήμα, μικρό μεν, αλλά το πρώτο βήμα. Όμως, τα σημαντικά βήματα δεν έγιναν. Γίνονται τώρα, μέσα σε 20 μήνες. Δηλαδή τώρα γίνονται πραγματικότητα όλη η μελετητική ωριμότητα, η χάραξη του δρόμου, η κατάθεση μελέτης περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων και για πρώτη φορά έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Αυτά τα βήματα είναι τα σημαντικά» συμπλήρωσε

Ο ΒΟΑΚ είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ε.Ε.

«Ο ΒΟΑΚ είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο, είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί αυτή την περίοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και θα πάρει το δρόμο του και έχει βρεθεί η χρηματοδοτική συμβολή. Επομένως, περιμένουμε τις τελικές εγκρίσεις ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία. Η Β’ φάση του διαγωνισμού του ΣΔΙΤ για τα τα 22,5 χιλιόμετρα είναι γεγονός. Δεν γκρεμίζουμε ό,τι βρήκαμε. Συνεχίζουμε και χτίζουμε. Είναι ένα έργο πνοής» κατέληξε ο υπουργός.

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ