Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ"Κοιτάει" ο Κοπελούζος τον σιδηρόδρομο;

“Κοιτάει” ο Κοπελούζος τον σιδηρόδρομο;

Η λήξη της διαδικασίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ έκλεισε με μία μόνο δεσμευτική προσφορά. Η εξέλιξη αυτή εν πολλοίς ήταν αναμενόμενη ωστόσο φαίνεται ότι κρύβει πρόσθετες εξελίξεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Και αυτό γιατί η μοναδική προσφορά που κατατέθηκε στον διαγωνισμό για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) του ΟΣΕ στο Θριάσιο προήλθε από την ιταλική Hellenic Train, η οποία συνέστησε κοινοπραξία με την DAMCO του ομίλου Κοπελούζου.

Η Hellenic Train διαθέτει σήμερα στη χώρα σιδηροδρομική εταιρεία μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων, τεχνική βάση τροχαίου υλικού και σε περίπτωση που καταλήξει ο διαγωνισμός σε ανάδοχο, στο χαρτοφυλάκιό της θα περιλαμβάνονται και αποθήκες και σιδηροδρομικό terminal.

Το ενδιαφέρον ωστόσο του διαγωνισμού είναι το έταιρο μέλος του κοινοπρακτικού σχήματος με το οποίο η Hellenic Train κατέβηκε στον διαγωνισμό. Και αυτό γιατί έχει ήδη αρχίσει να φουντώνει η φημολογία περί ενδιαφέροντος του ομίλου Κοπελούζου για την Hellenic Train, η οποία από την πλευρά της φαίνεται να αναζητά στρατηγικό επενδυτή. Στόχος του όμιλου Κοπελούζου κατά πληροφορίες είναι οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές καθώς αποτελούν μετά τις πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις και τις συνδέσεις του ελληνικού δικτύου με τα κεντρικά λιμάνια της χώρας, εξαιρετική εναλλακτική ακόμα και για τη μεταφορά καυσίμων.  

Σημειώνεται ότι στις αρχές του 2023 αναμένεται η προκήρυξη τριών έργων ΣΔΙΤ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου που αναμένεται να αναβαθμίσουν την ποιότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών διευρύνοντας ταυτόχρονα τη χωρητικότητα του δικτύου.

Το πρώτο ΣΔΙΤ, το οποίο αφορά το δίκτυο Φλώρινα – Πλατύ και Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη, είναι αρχικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ. Θα είναι διάρκειας 20 ετών, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το 50% αφορά παρεμβάσεις ανάταξης και το 50% συντήρηση του δικτύου, με στόχο την συμβασιοποίησή του έως τα τέλη του 2023. Το εν λόγω έργο θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό καθώς θα ενισχύσει τον άξονα Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, και τον άξονα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο. Σε επόμενη φάση, αναμένεται η προκήρυξη των άλλων δύο ΣΔΙΤ, στα τμήματα Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Προμαχώνας και Αεροδρόμιο Αθήνας – Κόρινθος  – Κιάτο – Αίγιο.

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ