Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΚαθυστερεί η επέκταση του μετρό στο Ίλιον

Καθυστερεί η επέκταση του μετρό στο Ίλιον

Εκ νέου παράταση, η δεύτερη κατά σειρά, δόθηκε από την Αττικό Μετρό στον διαγωνισμό για την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς το Ίλιον. Το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό αποφάσισε η καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος να μεταφερθεί από τις 17 Μαρτίου στις 12 Απριλίου και η αποσφράγιση των φακέλων συμμετοχής να γίνει στις 20 Απριλίου. Ο βασικός λόγος είναι αιτήματα παράτασης όπως αναφέρεται στην απόφαση είναι για την πληρέστερη συμμετοχή στον επερχόμενο διαγωνισμό. 

Η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον είναι σήμερα η μοναδική υπό δημοπράτηση εργολαβία για το σιδηρόδρομο της Αθήνας. Το κόστος ανέρχεται σε 682 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 550 εκατ. ευρώ) και Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι η Αττικό Μετρό.

Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε λιγότερο από 5 χρόνια (57 μήνες) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Η προκήρυξη μάλιστα του διαγωνισμού προβλέπει ότι ο αριθμός των συμμετοχόντων μπορεί να είναι έως 7 σχήματα.

Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε δύο στάδια: το Α` στάδιο είναι η προεπιλογή-πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με την υποβολή αίτησης συμμετοχής. Το Β` στάδιο είναι η πρόσκληση υποβολής προσφορών και η ανάθεση του έργου.

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή τριών επιμέρους αντικειμένων:

α) η επέκταση της Γραμμής προς Ίλιον μήκους περίπου 4χλμ με 3 νέους σταθμούς: ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ αλλά και τα αντίστοιχα φρέατα αερισμού καθώς και ενός Σταθμού Μετεπιβίβασης
β) η επέκταση του Αμαξοστασίου Ελαιώνα
γ) η αναβάθμιση-αντικατάσταση υφιστάμενων Η/Μ συστημάτων των γραμμών2 και 3 του Μετρό της Αθήνας

Το έργο έχει ενταχθεί στο ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ του εθνικού ΠΔΕ (ενάριθμο έργο: 2022NA47100061) και στη συνέχεια είναι προγραμματισμένο να ενταχθεί στο Ε.Π. “ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ” της νέας Προγραμματικής Περιόδου “ΕΣΠΑ 2021-2027”.

Τι προβλέπει το έργο

Στο έργο της Επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον περιλαμβάνεται η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης (ΟΜ), της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των κύριων ανταλλακτικών για τα συστήματα που θα εγκατασταθούν.

Η επέκταση έχει μήκος περίπου 4 χλμ και περιλαμβάνει τρείς νέους Σταθμούς και τα αντίστοιχα Φρέατα Αερισμού αυτών. Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται επίσης και η κατασκευή ενός Σταθμού Μετεπιβίβασης, ο οποίος διαθέτει τρία (3) υπόγεια επίπεδα με πρόσβαση μέσω ραμπών, έχει συνολική χωρητικότητα περίπου 150 ΙΧ οχημάτων με άμεση διασύνδεση επιβατών με το Μετρό.

Επέκταση Αμαξοστασίου Ελαιώνα

Στο έργο της Επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον περιλαμβάνεται η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης (ΟΜ), της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), η κατασκευή της επέκτασης του Αμαξοστασίου Ελαιώνα σε χώρο εφαπτόμενο με το υφιστάμενο Αμαξοστάσιο, που ευρίσκεται στη γωνία της οδού Αγίας Άννης με την οδό Πιερίας.

Αναβάθμιση – Αντικατάσταση Υφιστάμενων Συστημάτων Γραμμών 2 & 3

Στο πλαίσιο της παρούσας σύμβασης θα αναβαθμισθεί / αντικατασταθεί το σύστημα ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων στο σύνολο των σταθμών των Γραμμών 2 & 3 του Μετρό, ενώ το σύστημα αναγγελιών θα αναβαθμισθεί / αντικατασταθεί στους σταθμούς του Βασικού Έργου και των επεκτάσεων (πλην της επέκτασης Πειραιά) και θα συνδεθεί με τα αντίστοιχα συστήματα της επέκτασης Πειραιά.

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ