Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΟι κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών τον Ιούλιο

Οι κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών τον Ιούλιο

Κλείνοντας σιγά σιγά τον δεύτερο μήνα του καλοκαιριού, η κερδοφορία φαίνεται να έχει επανέλθει στα δεξαμενόπλοια. Σε ότι αφορά το ξηρό φορτίο, ο Ιούλιος χαρακτηρίζεται από σημαντική στασιμότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών.

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

Ο μήνας που αφήνουμε πίσω μας χαρακτηρίστηκε από μια αγορά που τήρησε σταθερά επιβραδυνόμενη τάση σε όλα τα μεγέθη πλοίων. Ακολούθως, παρατηρήθηκε σημαντική στασιμότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών με την μόνη εξαίρεση να αποτελεί η αγορά των Handysize, στην οποία είδαμε κάποιες πράξεις, οι οποίες κατά την πλειονότητα τους έγιναν το πρώτο δεκαπενθήμερο του μήνα, όπου η ναυλαγορά σε αυτά τα μεγέθη έδειχνε να διατηρεί μια πιο σταθερή πορεία.

Ενδεικτικά:

Πελάτες της εταιρείας Diligent Holdings πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Oreo” (2008, Mitsui, Ιαπωνία, SS 05/2026 DD 08/2024) προς 19.3 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Oder Shipping πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Anastasia S” (2004, Onomichi, Ιαπωνία, SS 09/2024 DD passed) προς 16.3 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Newport αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Handysize “Eva Bulker” (2012, Naikai, Ιαπωνία, SS/DD passed) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Handysize “Milau Bulker” (2012, Naikai, Ιαπωνία, SS 01/2027 DD 01/2025)  προς 46 εκατ. δολάρια enbloc, ενώ πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Pagona” (1999, Naikai, Ιαπωνία, SS 11/2026 DD 02/2025) προς 10.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Seaspire πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Ionian Spire” (2008, Kanda, Ιαπωνία, SS 01/2026 DD 06/2024) προς 17 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας British Bulkers πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Lord Wellington” (2005, Hakodate, Ιαπωνία, SS 04/2025 DD 02/2023) προς 14.2 εκατ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Εδώ σε αντίθεση με την αγορά του ξηρού φορτίου και με μοναδική εξαίρεση τις ναυλαγορές των μεγάλων VLCC, η κερδοφορία έχει επανέλθει κατά κύριο λόγο, μέσω των εξελίξεων στο ανάγλυφο της αγοράς της ενέργειας σε διεθνές επίπεδο. Ενδεικτική της θετικής, για την αγορά, άποψης των Ελλήνων πλοιοκτητών είναι μια πραγματικά σπάνια, κίνηση όπως αυτή των πελατών εταιρείας Maran Tankers που κατέφυγαν σε second-hand αγορά όντας παραδοσιακά μια εταιρεία που χτίζει εκείνη τα πλοία που διαχειρίζεται.

Συγκεκριμένα:

Πελάτες της εταιρείας Maran Tankers αγόρασαν τα εξοπλισμένα με σύστημα BWTS και Scrubber Tier III VLCC ‘’Hunter Frigg’’ (2020, Daewoo, Κορέα, SS 08/2025 DD 08/2023), ‘’Hunter Idun’’ (2020, Daewoo, Κορέα, SS 07/2025 DD 07/2023) προς 96 εκατ. δολάρια enbloc, ενώ πούλησαν το Aframax “Maran Sagitta” (2005, Samsung, Κορέα, SS 09/2024 DD 10/2022) προς 27.5 εκατ. δολάρια σε πελάτες της εταιρείας Performance Shipping. Πελάτες της εταιρείας Tanker Ventures Ltd πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Cap 1 VLCC “Maridaki” (2005, IHI, Ιαπωνία, SS 03/2025 DD 10/2023) προς 36.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Brave Maritime αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Suezmax “Storviken” (2006, Samsung, Κορέα, SS 02/2026 DD 05/2024) προς 23.5 εκατ. δολάρια και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax “Kronviken” (2006, HHI, Κορέα, SS 09/2026 DD 10/2024) προς 25 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Minerva αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα Scrubber Aframax “Magnus” (2005, Samsung, Κορέα, SS 10/2025 DD 12/2022). Πελάτες της εταιρείας Golden Energy πούλησαν το Lr1 “Energy Centurion” (2008, Sungdong, Κορέα, SS/DD 08/2023) προς 18 εκατ. δολάρια και το Mr2 “Energy Panther” (2008, Sungdong, Κορέα, SS/DD 11/2023) προς 15.5 εκατ. δολάρια σε πελάτες της εταιρείας Aims Shipping. Πελάτες της εταιρείας Empire Navigation πούλησαν το Mr2 “Daisy M” (2008, GSI, Κίνα, SS/DD 09/2023) προς 15 εκατ. δολάρια σε πελάτες της εταιρείας Aerio Shipping.

Νεότευκτα

Ενδιαφέρον παρουσίασε η παραγγελία πελατών της εταιρείας Cosmoships προς το Κινεζικό ναυπηγείο Yangzijiang για 2 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 1,800TEU. Τα πλοία είναι προς παράδοση στα τέλη του 2023 και τις αρχές του 2024 αντιστοίχως.

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, πελάτες της εταιρείας Neda έβαλαν παραγγελία στο Κορεάτικο ναυπηγείο Daehan για 1+1 δεξαμενόπλοια μεγέθους Lr2 προς παράδοση το τέταρτο τρίμηνο του 2024 με την τιμή τους να κυμαίνεται στα 68 εκατ. δολάρια το κάθε ένα.

Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα στην αγορά προσφέροντας 600 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 610$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 620$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως η Ινδία προσέφερε 590 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 600$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 610$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ το Πακιστάν κυμάνθηκε σε επίπεδα 570 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 580$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 590$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ