Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΕξακολουθεί να ανεβάζει ταχύτητα το Internet

Εξακολουθεί να ανεβάζει ταχύτητα το Internet

Την ανιούσα εξακολουθούν να παίρνουν οι ταχύτητες του Ιnternet με την τάση που ξεκίνησε αρχής γενομένης της πανδημίας, να διατηρείται όλο το προηγούμενο διάστημα μέχρι και σήμερα. Οι πολλαπλές διαδικτυακές ανάγκες που γεννήθηκαν λόγω του κορονοϊού, οι περισσότερες εκ των οποίων παραμένουν σε ισχύ, έχουν μετατρέψει το διαδίκτυο σε πολύτιμο εργαλείο «επιβίωσης» τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους ίδιους τους πολίτες, γεγονός που αποτυπώνεται και στη στροφή των Ελλήνων σε πιο γρήγορο Internet.

Για την ακρίβεια και σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της πλατφόρμας ΥΠΕΡΙΩΝ της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών – Ταχυδρομείων, την πρώτη πανδημική χρονιά (2020) η μέση ταχύτητα download στις σταθερές συνδέσεις Internet στην Ελλάδα έφτασε τα 27 Mbps, καταγράφοντας αύξηση 34,83%. Αντίστοιχα η μέση ταχύτητα download σε κάθε τύπου σύνδεση σημείωσε αύξηση της τάξης του 44%.

Βασική αιτία της αύξησης είναι η στροφή μεγάλου μέρους των χρηστών στις συνδέσεις δικτύων νέας γενιάς (VDSL, FTTΗ). Πέρα από την αύξηση των ταχυτήτων ανοδικά κινήθηκε και το ενδιαφέρον των Ελλήνων για την απόδοση των συνδέσεών τους, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, την περίοδο 01.01.2020 – 31.12.2020 καταγράφηκαν συνολικά 24.582 μετρήσεις από 3.150 συνδέσεις εγγεγραμμένων χρηστών, αριθμός αυξημένος κατά 71% σε σχέση με το 2019.

Η εν λόγω αύξηση συνδέεται με ενεργοποίηση του Εθνικού Κανονισμού Ανοικτού Διαδικτύου, ο οποίος προβλέπει τον έλεγχο της ταχύτητας από τους ίδιους τους συνδρομητές αλλά και υποχρεώνει τους παρόχους σε αποζημιώσεις σε περίπτωση αποκλίσεων από την ταχύτητα που αναφέρεται στη σύμβασή τους.

Τι ισχύει βάσει του Εθνικού Κανονισμού Ανοιχτού Διαδικτύου

Να θυμίσουμε ότι βάσει του Εθνικού Κανονισμού Ανοιχτού Διαδικτύου ο οποίος τέθηκε σε ισχύ στα τέλη του 2020 για τις ταχύτητες στα σταθερά δίκτυα, οι πάροχοι οφείλουν να ενημερώνουν τόσο τους νέους όσο και τους υφιστάμενους συνδρομητές για την ελάχιστη αλλά και τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να έχει η σύνδεσή τους.

Η ενημέρωση για τις ταχύτητες αποτελεί μέρος των όρων της σύμβασης και σε περίπτωση που παρατηρηθούν συνεχείς ή και επαναλαμβανόμενες αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα ο συνδρομητής αποκτά δικαίωμα αποζημιώσεων ή επανορθώσεων.

Για παράδειγμα αν παρατηρηθούν συνεχείς η επαναλαμβανόμενες αποκλίσεις οι συνδρομητές θα μπορούσαν να διεκδικήσουν έκπτωση στο λογαριασμό ή να επιλέξουν ένα πακέτο με χαμηλότερη ονομαστική ταχύτητα. Παράλληλα θα μπορούσαν να ζητήσουν επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου, ή συνδυασμό των παραπάνω.

Για την περίπτωση δε που η απόκλιση είναι μεγαλύτερη από 30% για ADSL δίκτυα και 20% για τις υπόλοιπες τεχνολογίες (π.χ. VDSL, FTTH), ο συνδρομητής αποκτά και το δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης αζημίως εάν το πρόβλημα δεν διορθωθεί μέσα σε 30 ημέρες (με εξαίρεση τις υποχρεώσεις του συνδρομητή για καταβολή τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευών ή τερματικού εξοπλισμού).

Μειώθηκαν και τα παράπονα

Ενδιαφέρον αποτελεί και το γεγονός ότι η αύξηση των ταχυτήτων στις συνδέσεις των συνδρομητών συνοδεύτηκε κι από μείωση των παραπόνων των συνδρομητών την περίοδο Μαΐου 2020 – Απριλίου 2021, όπως προκύπτει από την έκθεση Ανοιχτού Διαδικτύου 2020-2021 της ΕΕΕΤ, η οποία εξετάζει την κατάσταση του Διαδικτύου στη χώρα μας.

Η συντριπτική πλειοψηφία των παραπόνων αφορούσε στη γενική ποιότητα υπηρεσίας, και περιλάμβανε αναφορές χρηστών για χαμηλή ταχύτητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο.

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η ΕΕΤΤ αποτελεί το δεύτερο ή τρίτο επίπεδο υποβολής παραπόνων. Οι δυσαρεστημένοι συνδρομητές πρώτα απευθύνονται στον πάροχό τους και σε δεύτερο επίπεδο σε όργανα επίλυσης διαφορών (π.χ. Συνήγορο του Καταναλωτή). Έτσι μόνο οι συνδρομητές που δεν μένουν ικανοποιημένοι με την επίλυση του παραπόνου τους απευθύνονται στην ΕΕΤΤ.

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ