Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΓιατί το Polestar 0 Project αλλάζει ό,τι ξέρουμε για τα αυτοκίνητα

Γιατί το Polestar 0 Project αλλάζει ό,τι ξέρουμε για τα αυτοκίνητα

Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας: Ένα μεγάλο μέρος του κοινού δεν έχει πειστεί ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πραγματικά φιλικά για το περιβάλλον. Ναι, όλοι αντιλαμβάνονται ότι ένα αυτοκίνητο που δεν εκπέμπει αέριους ρύπους, όμως οι άνθρωποι των αυτοκινητοβιομηχανιών και οι δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου ακούν συχνά ερωτήματα όπως “τι γίνεται με τους ρύπους που εκλύονται στη διαδικασία παραγωγής; Από πού προέρχεται η ενέργεια που καταναλώνει ένα EV; Πού πάνε οι μπαταρίες όταν κλείσει ο κύκλος ζωής τους;”.

Σε αυτά τα ερωτήματα, πειστικές, ή καλύτερα… αποστομωτικές απαντήσεις δίνει η σουηδική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκίνητων υψηλών επιδόσεων Polestar (συνυφασμένη με τη Volvo, όπως γνωρίζουμε), η οποία στην πρώτη ετήσια ανασκόπησή της (με ημερομηνία δημοσίευσης 7 Απριλίου 2021), ανακοίνωσε έναν εξαιρετικά φιλόδοξο στόχο: Να δημιουργήσει το πρώτο πραγματικά ουδέτερο κλιματικά αυτοκίνητο μέχρι το 2030. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό και πώς θα το κάνει;

Η λύση που επιλέγουν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, είναι να κάνουν χρήση παραδοσιακών μεθόδων και στη συνέχεια φυτεύουν δέντρα για να αντισταθμίσουν το CO2e1. Με το Polestar 0 project (ναι, έτσι θα λέγεται), η σουηδική εταιρεία δεν θα κάνει αυτό, αλλά θα στοχεύσει να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα αλλάζοντας τον τρόπο που φτιάχνονται τα αυτοκίνητα. Η συγκεκριμένη προσέγγιση περιλαμβάνει συνεργασία σε όλη τη διαδικασία εξέλιξης και την αλυσίδα εφοδιασμού, από τους προμηθευτές έως τους διανομείς.

Η Polestar λέει πως περιβαλλοντολόγοι προειδοποιούν ότι η αντιστάθμιση δεν είναι βιώσιμη σε βάθος χρόνου. Εκκρεμούν απαντήσεις σε ζητήματα όπως η μακροπρόθεσμη ικανότητα αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα από τα δάση και το έδαφος, καθώς ένα δάσος επηρεάζεται από την υλοτομία, μπορεί να καταστραφεί από πυρκαγιά ή να επηρεαστεί από την κλιματική αλλαγή.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Polestar, Thomas Ingenlath, λέει εμφατικά πως «η αντιστάθμιση είναι πρόσχημα». Και εξηγεί: «πιέζοντας τους εαυτούς μας να δημιουργήσουν ένα απολύτως ουδέτερο κλιματικά αυτοκίνητο, αναγκαζόμαστε να φτάσουμε πιο μακριά από αυτό που είναι εφικτό σήμερα. Πρέπει να τα αμφισβητήσουμε όλα, να καινοτομήσουμε και να στραφούμε προς τις εκθετικές τεχνολογίες καθώς σχεδιάζουμε με στόχο το μηδέν».

Η επικεφαλής βιωσιμότητας στην Polestar, Fredrika Klarén, αναφέρει πως «είμαστε ηλεκτρική εταιρεία, επομένως δεν χρειάζεται να ανησυχούμε για κινητήρες εσωτερικής καύσης που παράγουν τοξικές εκπομπές. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η δουλειά μας έχει τελειώσει. Τώρα εργαζόμαστε για να εξαλείψουμε όλες τις εκπομπές που προέρχονται από την παραγωγή. Η εποχή που ζούμε είναι ιστορική και συναρπαστική για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, μία ευκαιρία να αδράξουν την στιγμή, να βελτιωθούν και να τολμήσουν να υλοποιήσουν το όνειρο των κλιματικά ουδέτερων, κυκλικών και όμορφων αυτοκινήτων».

Η κλιματική δράση είναι ήδη ενσωματωμένη σε όλο το εύρος της επιχειρηματικής δράσης της Polestar, ενώ το σύστημα επιβράβευσης των εργαζομένων της εταιρείας συνδέεται με την εκπλήρωση κλιματικών στόχων.

Προϊόντική δήλωση βιωσιμότητας

Οι δηλώσεις βιωσιμότητας, συνηθισμένη πρακτική σε κλάδους όπως οι βιομηχανίες τροφίμων και μόδας, θα εφαρμόζονται σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα Polestar, με αρχή το Polestar 2, για το οποίο αρχικά αποκαλύπτονται το αποτύπωμα άνθρακα και η προέλευση των ορυκτών ειδικού κινδύνου. Η σχετική σήμανση θα εμφανιστεί στην ιστοσελίδα της εταιρείας και στα Polestar Space, θέτοντας ένα μοναδικό προηγούμενο διαφάνειας για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σταδιακά, θα προστίθενται επιπλέον λεπτομέρειες και πληροφορίες, αντανακλώντας την συνεχή αναβάθμιση της βιωσιμότητας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Polestar λέει ότι «οι καταναλωτές αποτελούν τεράστια κινητήριο δύναμη για τη μετάβαση σε μία βιώσιμη οικονομία. Για να είναι ενημερωμένοι και να παίρνουν ηθικές αποφάσεις, χρειάζεται να τους παρέχονται τα κατάλληλα εργαλεία. Αυτό κάνει τα πράγματα πολύ ξεκάθαρα. Σήμερα, το Polestar 2 βγαίνει από τις πύλες του εργοστασίου έχοντας ένα ορισμένο αποτύπωμα άνθρακα. Το 2030, θέλουμε να παρουσιάσουμε ένα αυτοκίνητο που δεν θα έχει».

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ