Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΒ. Κορκίδης: Οι προοπτικές ανάπτυξης του Πειραιά εμφανίζονται κάτι περισσότερο από θετικές

Β. Κορκίδης: Οι προοπτικές ανάπτυξης του Πειραιά εμφανίζονται κάτι περισσότερο από θετικές

“Η οικονομική ανάπτυξη του Πειραιά, που διαχρονικά στηρίχθηκε στη ναυτιλία, δεν μπορεί σήμερα παρά να είναι δυναμική. Αυτό υπογράμμισε κατά τον χαιρετισμό του στην Ημερίδα: «Ανάπτυξη του Πειραιά από τη Ναυτιλία και τη Ναυπηγοεπισκευή» ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως “ο Πειραιάς μπορεί, επίσης, να διαπρέψει στο πεδίο των συνδυασμένων μεταφορών.

Ολόκληρος ο χαιρετισμός του κ. Κορκίδη:

“Οι προοπτικές ανάπτυξης του Πειραιά από τη Ναυτιλία και τη Ναυπηγοεπισκευή στην παρούσα χρονική συγκυρία εμφανίζονται κάτι περισσότερο από θετικές. Ευοίωνες θα λέγαμε. Αλλά οφείλουμε να εστιάσουμε στη σημασία της αναζωογόνησης του ναυπηγικού τομέα, αλλά και στο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν στο σύνολό τους οι επιχειρήσεις του cluster, οι οποίες δραστηριοποιούνται γύρω από τις ναυπηγοεπισκευές, με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά, για την ευρύτερη οικονομική ανάπτυξη.

Πρόσφατη αναφορά του Πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα για τη διερεύνηση, τόσο από την ελληνική, όσο και από την κινεζική πλευρά, της δυνατότητας βιώσιμης ανάπτυξης ενός «βιομηχανικού πάρκου», το οποίο θα αξιοποιήσει τη, γεωστρατηγικής σημασίας, θέση του λιμένα του Πειραιά για την ανάπτυξη συνεργιών μεταξύ κινεζικών και ελληνικών επιχειρήσεων, που διατυπώθηκε στην εκδήλωση, την οποία συνδιοργάνωσαν το Ε.Β.Ε.Π και η Ένωση Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας δεν δείχνει μόνο την δυναμική αλλά και τους ορίζοντες που διανοίγονται «ανέφελοι» στην περίπτωση που περάσουμε από την θεωρία στην πράξη. Γιατί σε αυτή την συγκυρία αυτό είναι και το ζητούμενο. Να μη χαθεί το momentum.

Τα δύο ναυπηγεία του Κόλπου της Ελευσίνας αλλά και της Σύρου, που ήδη βρίσκονται σε φάση επανενεργοποίησης, εκτιμάται ότι θα προσφέρουν μια δυναμική υποστήριξη στον στόλο της ναυτιλίας των Ελλήνων αλλά και στην ακτοπλοΐα μας για το κτίσιμο νεότευκτων μονάδων που θα αντικαταστήσουν υπερήλικά πλοία ή πλοία μη επιδεχόμενα μετασκευών ώστε να πληρούν τα κριτήρια που έχει θέσει ο ΙΜΟ στο πλαίσιο της «πράσινης» μετάβασης της ναυτιλίας. Το Ε.Β.Ε.Π. πρωτοστάτησε στις δράσεις για την αναζωογόνηση του ναυπηγικού τομέα ενώ κατέθεσε τεκμηριωμένη πρόταση για την ανάπτυξη ενός διαλυτηρίου πλοίων με όλες τις περιβαλλοντικές προβλέψεις και με τα υψηλότερα στάνταρ σήμερα πρωτοστατεί και στην δημιουργία φορέα με την ονομασία “Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων” (Ε.Ε.Ν.).Το εγχείρημα, που αποτελεί ένα νέο κεφάλαιο στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, στοχεύει να συμβάλει στην ανανέωση του ναυπηγικού τομέα, με τη συμμετοχή του συνόλου των επιχειρήσεων που θα ενταχθούν στην Ένωση, αλλά και να απαλείψει στρεβλώσεις στο νομοθετικό πλαίσιο, που λειτούργησαν ανασχετικά στην ανάπτυξή της.

Δεν πρέπει να διαλάθει της προσοχής μας ότι στον Πειραιά χτυπάει η καρδιά της ισχυρότερης ναυτιλίας της Ευρώπης, αλλά και του κόσμου. Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες που σχετίζονται με τη μεταφορά, την ενέργεια, την εφοδιαστική, τη χρηματοδότηση, τις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, την κατασκευή, τη ναυπηγοεπισκευή, τη συναρμολόγηση, τις νομικές, ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές υπηρεσίες για τη ναυτιλία, έχουν επιχειρηματικό ορίζοντα στον Πειραιά. Υπολογίζεται ότι κοντά στις 210.000 θέσεις εργασίας διατηρούνται από τις δράσεις αυτές.

Ο Πειραιάς μπορεί, επίσης, να διαπρέψει στο πεδίο των συνδυασμένων μεταφορών, καθώς το λιμάνι διαθέτει σιδηροδρομική κάλυψη ικανή, υπό την προϋπόθεση ότι θα ολοκληρωθούν σύντομα οι απαιτούμενες βελτιωτικές παρεμβάσεις στον σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ. Όλοι κατανοούμε σήμερα το βασικό σκεπτικό της επένδυσης της COSCO στον Πειραιά.

Και αν είναι η ναυτιλία, οι συνδυασμένες μεταφορές αλλά και το cluster των επιχειρήσεων που παράγουν υλικά για πλοία οι κινητήριες δυνάμεις για την οικονομική ανάπτυξη του Πειραιά, όπως την νοούμε σήμερα, στο «κάδρο» θα πρέπει να βάλουμε και την καινοτομία.

Σήμερα που οι συζητήσεις για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας καλά κρατούν καθώς δεν έχει τελεσιδικήσει ο τύπος των καυσίμων που θα είναι μελλοντικά ο επικρατέστερος άρα και ο φιλικότερος προς το περιβάλλον ο Πειραιάς πρέπει να μετάσχει σε αυτές τις συζητήσεις. Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι σε μια περίοδο που η Ελλάδα επιδιώκει να κάνει ένα δυναμικό restart στην οικονομία και την κοινωνία, το παράδειγμα της συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) που οδήγησε στην ανακάλυψη μεθόδου δέσμευσης CO2 με μικρότερες ενεργειακές απαιτήσεις και με κατά 40% μικρότερο λειτουργικό κόστος σε σύγκριση με τη βέλτιστη υπάρχουσα τεχνολογία που χρησιμοποιούν έως σήμερα οι μονάδες δέσμευσης ήταν μια καινοτόμα δράση με θετικό αποτέλεσμα. Τέτοιες συνέργιες στο πεδίο της ανάπτυξης για την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων να είστε σίγουροι ότι το Ε.Β.Ε.Π. θα τις υποστηρίξει.

Όσον αφορά στο «πράσινο» υδρογόνο και την αξιοποίηση του για την παραγωγή ηλεκτρικής ισχύος εξελίσσονται σημαντικές πρωτοβουλίες. Πρόσφατα λιμάνια, πανεπιστήμια και κόμβοι καινοτομίας από την Αυστραλία, τη Βραζιλία, τη Χιλή, την Πορτογαλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Κάτω Χώρες ένωσαν τις δυνάμεις τους σε μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία που στοχεύει στην επιτάχυνση της καινοτομίας για το πράσινο υδρογόνο. Το παράδειγμα του λιμανιού του Ρότερνταμ που πρωτοστατεί σε δράσεις για την παραγωγή αλλά και εμπορία «πράσινου» υδρογόνου «δείχνει το δρόμο»… Όσον αφορά στα ελληνικά λιμάνια δυστυχώς οι προσπάθειες απανθρακοποίησης είναι εξαιρετικά αργές ενώ δεν υπάρχει προς ώρας και κάποια γνωστή συμμετοχή ερευνητικού ιδρύματος σε πρωτοβουλίες όπως αυτή στην οποία προαναφέρθηκα για το υδρογόνο.

Η οικονομική ανάπτυξη του Πειραιά , που διαχρονικά στηρίχθηκε στη ναυτιλία, δεν μπορεί σήμερα παρά να είναι δυναμική…”.

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ