Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΈνας κλασσικά υποτονικός μήνας

Ένας κλασσικά υποτονικός μήνας

Το νέος έτος (και ο νέος μήνας) βρίσκει τις αγορές υποτονικές. Μια εξέλιξη που οφείλεται στη διακοπή των Χριστουγέννων και που έχει ως αποτέλεσμα να παρατηρείται μηδενική δραστηριότητα, δεδομένης και της πτωτικής αγοράς στο κομμάτι των αγοραπωλησιών των πλοίων.

Σημειώσαμε τον περασμένο Δεκέμβριο πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες ολοκλήρωσαν τις κινήσεις τους για το 2021 έχοντας το βλέμμα στραμμένο στο νέο έτος. Και πιο συγκεκριμένα οι «Greeks» στον τελευταίο μήνα του έτους προχώρησαν σε κινήσεις επέκτασης στα δεξαμενόπλοια με σκοπό να τοποθετηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τη νέα χρονιά, ενώ στο ξηρό φορτίο επικεντρώθηκαν στην ανανέωση των στόλων τους. Ακόμα, σχολιάσαμε πως δεν υπήρξε κινητικότητα σε παραγγελίες για νεότευκτα.

Ακολουθώντας, λοιπόν, το ίδιο μοτίβο με όλο το προηγούμενο έτος, έτσι και ο μήνας Ιανουάριος δεν έφερε νέες παραγγελίες πλοίων από τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Γενικότερα, τον μήνα Ιανουάριο παρατηρείται ένα παρόμοιο μοτίβο με αυτό που θα δούμε τον Φεβρουάριο. Παράλληλα, σημειώνεται πως η ναυτιλιακή βιομηχανία περιμένει να δει τι μέλλει γενέσθαι μετά τις διακοπές για τον εορτασμό του νέου έτους στην Κίνα.

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

Ο Ιανουάριος είναι ένας κλασσικά υποτονικός μήνας με ειδικά το πρώτο του δεκαπενθήμερο να είναι κατά κύριο λόγο περίοδος διακοπών. Αν συνδυάσουμε τα παραπάνω και με την πτωτική πορεία των ναυλαγορών, δεν αποτελεί έκπληξη η μηδαμινή κινητικότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών.

Ενδεικτικά:

Πελάτες της εταιρείας TMS αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax “Scarlet Albatross” (2015, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 07/2025 DD 06/2023) προς 31.7 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Pavimar πουλήσαν το Panamax “Scorpio” (2012, Sasebo, Ιαπωνία, SS/DD 11/2021) προς 23.55 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Tiara Navigation πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Sparrow” (2005, Imabari, Ιαπωνία, SS 03/2025 DD 07/2023) προς 13.5 εκατ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Σε πλήρη συνάρτηση και με την αγορά του ξηρού φορτίου, έτσι και σε αυτήν των δεξαμενοπλοίων, η κινητικότητα στις αγοραπωλησίες ήταν ισχνή αυτόν τον μήνα.

Συγκεκριμένα:

Έλληνες φέρεται να αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS VLCC “Tsushima” (2008, Mitsui, Ιαπωνία, SS 07/2026 DD 07/2023) προς 36.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Pantheon Tankers πουλήσαν το VLCC “Sea Lynx” (2004, Hyundai Samho, Κορέα, SS 11/2024 DD 03/2023) προς 32 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Laskaridis Shipping αγοράσαν το MR2 “PS London” (2008, STX, Κορέα, SS/DD 02/2023) προς 11.8 εκατ. δολάρια

Νεότευκτα

Ακολουθώντας το ίδιο μοτίβο με όλο το προηγούμενο έτος, έτσι και ο μήνας Ιανουάριος δεν έφερε νέες παραγγελίες πλοίων από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, ενώ και σε παγκόσμια κλίμακα οι μόνες παραγγελίας που είδαν τα φώτα της δημοσιότητας είχαν να κάνουν με πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου και εμπορευματοκιβωτίων.

Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα προσφέροντας 590 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 600$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 610$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 580 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 590$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 600$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ η Ινδία κυμάνθηκε σε επίπεδα 570 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 580$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 590$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Δημήτρης Σερέτης

ITCM

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ