Σάββατο, 8 Μαΐου, 2021
Αρχική EDITOR'S PICKS Τελικά, εξελίσσει αυτοκίνητο η Apple;

Τελικά, εξελίσσει αυτοκίνητο η Apple;

Το δελτίο Τύπου για την ανάλυση της Profitlevel, σήμερα, σχετικά με την Apple, έμοιαζε με… χρησμό. “Η Apple εγείρει ερωτήματα σχετικά με τα σχέδιά της για την ηλεκτροκίνηση”, ήταν το τίτλος του. Απαντήσεις -τουλάχιστον σαφείς- δεν έδινε. Είχε όμως κάποια hints, τα οποία, αν συνδυαστούν με κάποια άλλα… hints που έδωσε σήμερα ο CEO της εταιρείας, Tim Cook, οδηγούν προς κάποια συμπεράσματα. Ένα εξ αυτών, είναι ότι η Apple δουλεύει επάνω στο λανσάρισμα ενός καινοτόμου ηλεκτρικού, αυτόνομου αυτοκινήτου.

Εν αρχή ην ο… Cook. Ο επικεφαλής του αμερικανικού κολοσσού της τεχνολογίας, άφησε να εννοηθεί ότι η εταιρεία (η οποία είχε παρουσιάσει πρωτότυπο αυτοκίνητο το 2019) βρίσκεται σε συζητήσεις για την εξέλιξη του δικού της αυτοκινήτου. Μιλώντας σε podcast, ο Cook είπε ότι “ο τομέας της αυτόνομης (κίνησης) είναι μια βασική τεχνολογία, κατά την άποψή μου. Αν το δεις αλλιώς, το αυτοκίνητο, με πολλούς τρόπους, είναι ένα ρομπότ. Ένα αυτόνομο αυτοκίνητο είναι ένα ρομπότ. Κι έτσι, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις με την αυτονομία. Και θα δούμε τι θα κάνει και η Apple”, ήταν τα λόγια του Cook, ο οποίος πρόσθεσε ότι “ερευνούμε τόσα πολλά πράγματα ενδοεταιρικά. Πολλά αυτά δεν βλέπουν ποτέ το φως της μέρας. Δε λέω ότι κάτι τέτοιο δεν θα δει (το φως της μέρας)”.

Παρόλα αυτά, ο Cook αρνήθηκε να σχολιάσει εάν η Apple δουλεύει στην εξέλιξη ενός αυτοκινήτου ή στην τεχνολογία που “φοράει” ένα αυτοκίνητο. “Λατρεύουμε να εξελίσσουμε hardware, software και υπηρεσίες και να βρίσκουμε τα σημεία που διασταυρώνονται όλα αυτά επειδή πιστεύουμε ότι εκεί είναι που προκύπτει η μαγεία. Και έτσι, αυτό είναι που μας αρέσει να κάνουμε. Μας αρέσει να έχουμε την πρωτεύουσα τεχνολογία”.

Και μετά, ήρθε η ανάλυση της Profitlevel, η οποία προσπαθεί να δώσει απάντηση στο ερώτημα όλων των επενδυτών, που προσπαθούν να βρουν ποιος θα είναι ο επόμενος μεγάλος μοχλός ανάπτυξης της Apple. Η ανάλυση αναφέρει ότι “πρόσφατα, δύο επιχειρήσεις επηρέασαν τις πωλήσεις της Apple – οι υπηρεσίες και τα wearables. Το 4ο τρίμηνο του 2020, τα έσοδα των υπηρεσιών της Apple αυξήθηκαν κατά 25% στα 15,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Στις υπηρεσίες συμπεριλαμβάνονται τα App Store, AppleCare, iCloud, Apple Pay, Apple Music, Apple TV +, Apple Arcade κ.λπ.Ωστόσο, η Apple αντιμετωπίζει αντιμονοπωλιακό έλεγχο στις ΗΠΑ και την Ευρώπη λόγω των πολιτικών του App Store, συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας 30%.

Στις 18 Νοεμβρίου, η Apple μείωσε το ποσοστό προμήθειας σε 15% για μικρούς προγραμματιστές – πιθανώς για να ηρεμήσει τις ρυθμιστικές αρχές. Από τότε, η μετοχή της Apple σημείωσε πτώση. Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις Wearables, Home και Accessories της Apple αυξήθηκαν κατά 30% σε σχεδόν 13 δισεκατομμύρια δολάρια το 4ο τρίμηνο του 2020″.

Συνεχίζοντας, η ανάλυση της Profitlevel εξηγεί γιατί είναι πιθανό να μεταστρέψει η Apple το ενδιαφέρον της στα ηλεκτρικά, αυτόνομα οχήματα, μιλώντας για το “Project Titan” της αμερικανικής εταιρείας: “Υπάρχουν εικασίες ότι η Apple σκέφτεται να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυτόματης οδήγησης. Οι φήμες έγιναν ισχυρότερες τον Ιανουάριο όταν η Hyundai ανέφερε ότι βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο συζητήσεων σχετικά με μια πιθανή συνεργασία με την Apple.

Η ονομασία “Project Titan” αφορά τις προσπάθειες της Apple στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίες έχουν ξεκινήσει από το 2014 και έχουν συναντήσει μερικά εμπόδια στην πορεία τους. Από την πρώτη σχεδίαση του οχήματός της, η εταιρεία απέσυρε την προσπάθεια να επικεντρωθεί στο λογισμικό και επανεκτίμησε τα σχέδιά της.

Τα σχέδια της Apple για την κατασκευή ενός ιδιωτικού οχήματος για μαζική πώληση έρχονται σε αντίθεση με τους αντιπάλους της στην αγορά – π.χ. Η Waymo της Aplhabet Inc. και τα Robo-Taxi της.

Κύριος στόχος της στρατηγικής της Apple είναι να δημιουργήσει έναν νέο σχεδιασμό μπαταριών, ο οποίος θα μπορούσε να μειώσει δραματικά το κόστος των μπαταριών και να αυξήσει την αυτονομία του οχήματος. Η Apple αρνήθηκε να σχολιάσει τα σχέδιά της ή τα μελλοντικά της προϊόντα.

Ο Ming-Chi Kuo, αναλυτής της Apple στην KGI Securities στην Ταϊβάν, δήλωσε ότι το αρχικό αμάξωμα του οχήματος της Apple θα μπορούσε να βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP Electric Vehicle (BEV) της Hyundai. Ο Kuo πρόσθεσε ότι η Apple μπορεί να συνεργαστεί με την General Motors και τον ευρωπαϊκό κατασκευαστή PSA για τα επόμενα μοντέλα ή σε άλλες αγορές”.

Γιώργος Καραγιάννης

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ