Δευτέρα, 21 Ιουνίου, 2021
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΣτα «ύψη» η ναυλαγορά ξηρού φορτίου- Γράφει ο Δ. Σερέτης

Στα «ύψη» η ναυλαγορά ξηρού φορτίου- Γράφει ο Δ. Σερέτης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Παρά το γεγονός ότι ο μήνας που πέρασε ξεκίνησε με διακοπές λόγω του Ορθόδοξου Πάσχα, οι ναυλαγορές για τα πλοία ξηρού φορτίου συνέχισαν να βρίσκονται σε υψηλά δεκαετίας επίπεδα. Οι πλοιοκτήτες έχουν το «πάνω χέρι» και είναι σε θέση να μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες ναυλώσεις με παρόμοια επίπεδα κερδοφορίας. Ως εκ τούτου, η εικόνα στον τομέα των αγοραπωλησιών είναι ανάλογη, αν και παρατηρείται ότι κατά κύριο λόγο οι αγορές πλέον γίνονται από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου, ενδεχομένως διότι οι μικρότερες εταιρείες είναι ακόμη αναποφάσιστες στο αν πρέπει να πληρώσουν τις υπεραξίες που έχουν δημιουργηθεί στον κλάδο.

Συγκεκριμένα:

Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του Newcastlemax ‘’Grand Venture’’ (2005, Imabari, Ιαπωνία, SS 10/2025 DD 08/2023) προς 16 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Olympic Vision πούλησαν το Kamsarmax ‘’Olympic Glory’’ (2011, Hyundai Samho, Κορέα, SS/DD 12/2021), το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Olympic Galaxy’’ (2009, Universal, Ιαπωνία, SS 06/2024 DD 07/2022) και το Kamsarmax ‘’Olympic Gemini’’ (2006, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS/DD 06/2021) σε enbloc συμφωνία προς αδιευκρίνιστη τιμή. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Spring Aeolian’’ (2012, Sanoyas, Ιαπωνία, SS/DD 01/2022) προς 21.2 εκατ. δολάρια, του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS & Scrubber Kamsarmax ‘’Emerald Star’’ (2014, Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες, SS/DD 07/2022) προς 25 εκ. δολάρια, καθώς και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Kamsarmax ‘’BW Canola’’ (2014, Oshima, Ιαπωνία, SS 06/2024 DD 07/2022) σε συμφωνία συνοδευόμενη από χρονοναύλωση. Πελάτες της εταιρείας Costamare είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS & Scrubber Kamsarmax ‘’Pedhoulas Farmer’’ (2012, Zhejiang Ouhua, Κίνα, SS/DD 09/2022)  προς 22.5 εκατ. δολάρια με παράδοση Q3 2021, του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS & Scrubber Kamsarmax ‘’Pedhoulas Builder’’ (2012, Zhejiang Ouhua, Κίνα, SS/DD 05/2022) προς 22 εκατ. δολάρια με παράδοση Q4 2021 καθώς και του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Ultramax ‘’GH Seabird’’ (2016, Yangfan, Κίνα, SS/DD 08/2021) προς 21.25 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας NGM πούλησαν το Tier 2 Kamsarmax ‘’Countess I’’ (2013, Jiangsu Eastern, Κίνα, SS/DD 11/2023)  προς 18.85 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Meadway είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Nord Sirius’’ (2012, Shin Kurushima, Ιαπωνία, SS/DD 11/2022) προς 19.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Newport είναι οι αγοραστές του Kamsarmax ‘’Tangerine Island’’ (2012, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS/DD 01/2022) προς 21 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Castor Maritime (εισηγμένη) αγόρασαν το Kamsarmax ‘’Peak Proteus’’ (2013, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS/DD 09/2022) προς 21 εκατ. δολάρια, το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Four Coal’’ (2014, SPP, Κορέα, SS 07/2024 DD 07/2022) προς 21 εκατ. δολάρια, καθώς και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier 2 Panamax ‘’Sunny Putney’’ (2013, Sasebo, Ιαπωνία, SS 02/2026 DD 02/2024 προς 19,06 εκατ. δολάρια και του Panamax ‘’Brahms’’ (2011, Penglai, Κίνα, SS/DD 06/2021) προς 14.5 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Jaigarh’’ (201o, Tsuneishi Ιαπωνία, SS 9/2025 DD 09/2023)  προς 19 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Eurobulk πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax ‘’Blessed Luck’’ (2004, Sasebo, Ιαπωνία, SS 04/2024 DD 05/2022) προς 12.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Angelakos πούλησαν το Panamax ‘’Unity’’ (2001, Namura, Ιαπωνία, SS/DD 09/2021) προς 8.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Cosmoship πούλησαν το Tier 2 Supramax ‘’Legacy’’ (2011, Jinling, Κίνα, SS/DD 09/2021) και το Tier 2 Supramax ‘’Olympic’’ (2012, Jinling, Κίνα, SS/DD 01/2022) προς 28 εκατ. δολάρια enbloc καθώς και το Tier 2 Handysize ‘’Lady C’’ (2011, Universe Shipbuilding, Κίνα, SS/DD 09/2021) προς 9.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Times Navigation πούλησαν το Supramax ‘’Archagelos Gabriel’’ (2011, Xiamen, Κίνα, SS/DD 09/2021) προς 13.25 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Dominion International πούλησαν το Supramax ‘’Archagelos Michael’’ (2007, Ha Long, Βιετνάμ, SS/DD 10/2021) προς 8.25 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Unisea πούλησαν το Supramax ‘’Makiki’’ (2006, Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες, SS/DD 09/2021) προς 9.3 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Elios Navigation πούλησαν το Supramax ‘’Zoe S’’ (2002, Oshima, Ιαπωνία, SS/DD 10/2022) προς 8.5 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Handysize‘’Kohinoor’’ (2011, Kanda, Ιαπωνία, SS 05/2025 DD 06/2023) προς 10.8 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Empire Bulkers πούλησαν το Handysize ‘’Fuzeyya’’ (2012, Hakodate, Ιαπωνία, SS/DD 11/2022) προς 12.5 εκατ. δολάρια σε πελάτες της εταιρείας New Trade. Πελάτες της εταιρείας Medferry είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS μικρό Handysize ‘’Sierra’’ (2010, Zhejiang Xintian, Κίνα, SS 11/2025 DD 05/2023) προς 6 εκατ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Οι ναυλαγορές που αφορούν στα δεξαμενόπλοια συνέχισαν και αυτόν το μήνα να κινούνται σε ιδιαίτερα χαμηλά έως και αρνητικά επίπεδα σε περιπτώσεις, παρά κάποια θετικά δείγματα που παρατηρήθηκαν στα μέσα του μήνα. Υπάρχει αβεβαιότητα για το αν οι αγορές μπορούν να επανέλθουν σε υγιή επίπεδα, αλλά την ίδια στιγμή οι κινήσεις στον τομέα των αγοραπωλησιών από τους Έλληνες πλοιοκτήτες είναι αντιστρόφως ανάλογες του κλίματος.

Αναλυτικά:

Πελάτες της εταιρείας Thenamaris είναι οι αγοραστές του VLCC ‘’New Creation’’ (2009, Dalian, Κίνα, SS 04/2024 DD 04/2022) προς 37.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Maran Tankers πούλησαν το VLCC ‘’Maran Carina’’ (2003, Daewoo, Κορέα, SS 04/2023 DD 05/2021) προς 25 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Navios πούλησαν το VLCC ‘’Nave Neutrino’’ (2003, Universal, Ιαπωνία, SS 06/2023 DD 05/2021) προς 25 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Eurotankers πούλησαν το Suezmax ‘’Eurofaith’’ (2004, HHI, Κορέα, SS 01/2024 DD 04/2022) προς 18 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Kyklades Maritime πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Aframax ‘’Nissos Schinoussa’’ (2015, HHI, Κορέα, SS 09/2025 DD 10/2023) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Aframax ‘’Nissos Therassia’’ (2015, HHI, Κορέα, SS 01/2025 DD 04/2023) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Aframax ‘’Nissos Heraclea’’ (2015, HHI, Κορέα, SS 07/2025 DD 10/2023) προς 40.2 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Castor Maritime (εισηγμένη) αγόρασαν το Lr2 ‘’LR2 Poseidon’’ (2009, Sasebo, Ιαπωνία, SS 02/2024 DD 04/2022), το Lr2 ‘’LR2 Pioneer’’ (2008, Sasebo, Ιαπωνία, SS 08/2023 DD 06/2021) και το Lr2 ‘’LR2 Polaris’’ (2008, Sasebo, Ιαπωνία, SS 08/2023 DD 06/2021) προς 62 εκατ. δολάρια enbloc. Επίσης αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Aframax ‘’Davis Sea’’ (2005, HHI, Κορέα, SS 01/2025 DD 11/2022) προς 14.8 εκατ. δολάρια καθώς και το Aframax ‘’Alonissos’’ (2004, HHI, Κορέα, SS 03/2024 DD 04/2022), το Aframax ‘’Megalonissos’’ (2004, HHI, Κορέα, SS 05/2024 DD 08/2022), το Aframax ‘’Agathonissos’’ (2002, HHI, Κορέα, SS/DD 05/2022), το Aframax ‘’Makronissos’’ (2002, HHI, Κορέα, SS/DD 08/2022), το MR1 ‘’Sikinos’’ (2006, HMD, Κορέα, SS/DD 06/2021) και το MR1 ‘’Skyros’’ (2006, HMD, Κορέα, SS 01/2026 DD 04/2024) προς 49.25 εκατ. δολάρια enbloc. Πελάτες της εταιρείας Byzantine πούλησαν το LR1 ‘’Fotini Lady’’ (2004, STX, Κορέα, SS 02/2024 DD 04/2022) προς 10.5 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS MR2  ‘’Pacific Beryl’’ (2010, Onomichi, Ιαπωνία, SS 03/2025 DD 02/2023) προς 16.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Pyxis είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS MR2 ‘’Marex Express’’ (2013, HMD, Κορέα, SS 03/2023 DD 03/2021) προς 20 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Eastern Mediterranean πούλησαν το MR2 ‘’Marinoula’’ (2000, Brodosplit, Κροατία, SS/DD 11/2022)  προς 5.5 εκατ. δολάρια.

Νεότευκτα

Παρά την σημαντική άνοδο που παρουσιάζουν οι αγορές του ξηρού φορτίου, οι παραγγελίες για νεότευκτα πλοία συνέχισαν να βρίσκονται σε μηδαμινά επίπεδα. Εξαίρεση αποτέλεσε η πρόσφατη παραγγελία πελατών της εταιρείας Safe Bulkers (εισηγμένη) που αφορά σε δύο ιαπωνικής κατασκευής Kamsarmax με παραδόσεις τον Φεβρουάριο και τον Μάιο του 2023.

Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που κράτησε τα ηνία και αυτόν τον μήνα σε μια αυξανόμενη αγορά προσφέροντας 540 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 550$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 560$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 530 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 540$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 550$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η Ινδία κυμάνθηκε σε επίπεδα 500 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 510$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 520$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Δημήτρης Σερέτης

Intelligence Trade & Consultancy Maritime Inc (ITCM)

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img
spot_img