Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου, 2022
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΗ ενέργεια ορίζει το «παιχνίδι»

Η ενέργεια ορίζει το «παιχνίδι»

Προς σταθεροποίηση κινείται η αγορά του ξηρού φορτίου, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να επιχειρούν να εκμεταλλευτούν την σχετική μείωση τιμών. Παράλληλα, σε ανοδικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η αγορά των δεξαμενόπλοιων, με τους Έλληνες να ακολουθούν την γενική εικόνα. Τέλος, αυξημένη παρατηρείται και η δραστηριότητα στον τομέα των παραγγελιών.

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

Η αγορά του ξηρού φορτίου, τον μήνα που μας πέρασε, έδειξε σημάδια σταθεροποίησης σε ότι αφορά τα ναύλα με αποτέλεσμα να μειωθεί και η πλήρως συντηρητική προσέγγιση των πλοιοκτητών στο κομμάτι των αγοραπωλησιών.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες άρχισαν ξανά να επενδύουν, εκμεταλλευόμενοι την σχετική μείωση των τιμών, ενώ ενδιαφέρον προκάλεσε η αυξημένη κινητικότητα που παρατηρείται στον κλάδο των Post Panamax το τελευταίο διάστημα, έναν τύπο πλοίου που απουσίαζε από τα reports των αγοραπωλησιών για αρκετό καιρό.

Ενδεικτικά:

Πελάτες της εταιρείας Holger Navigation πουλήσαν το Capezize “Agia Trias” (2001, Sasebo, Ιαπωνία, SS/DD 01/2023) προς 15.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Navitas πουλήσαν το Capezize “Cougar” (2002, Mitsui, Ιαπωνία, SS/DD 04/2023) προς 14.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Goldenport πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Post-Panamax “D Skalkeas” (2011, YZJ, Κίνα, SS 05/2026 DD 08/2024) προς 18.7 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Evalend αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Post-Panamax “Jin Lang” (2010, YZJ, Κίνα, SS 04/2025 DD 04/2023) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Post-Panamax “Jin Mei” (2010, YZJ, Κίνα, SS 03/2025 DD 04/2023) προς 34.5 εκατ. δολάρια enbloc. Επίσης, αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II, Boxed Handysize “Lodestar Pacific” (2015, Shin Kochi, Ιαπωνία, SS 03/2025 DD 06/2023) προς 19.8 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Alassia πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax “Cymona Gemini” (2006, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 06/2026 DD 10/2024) προς 15.85 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Neda αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS ECO Kamsarmax “Nord Gemini” (2017, Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες, SS 02/2027 DD 02/2025) προς 30.65 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Newport αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS ECO Kamsarmax “Bulk Holland” (2017, Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες, SS 04/2027 DD 06/2025) προς 29.8 εκατ. δολάρια.

Σε Έλληνες φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS ECO Kamsarmax “Nord Corona” (2019, Hantong, Κίνα, SS 09/2024 DD 09/2022) προς 29.5 εκατ. δολάρια, το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax “Bellatrix” (2006, Oshima, Ιαπωνία, SS 02/2026 DD 08/2024) προς 13.5 εκατ. δολάρια, το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Senorita” (2008, Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες, SS/DD 03/2023) προς 15.5 εκατ. δολάρια και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II, Boxed Handysize “Ansac Christine Nancy” (2013, Kanda, Ιαπωνία, SS 09/2025 DD 08/2023) προς 17 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Meadway Shipping πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Kamsarmax “Fiorela” (2011, Hyundai Samho, Κορέα, SS 11/2026 DD 01/2025) προς 21.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Navios πουλήσαν το Panamax “ Navios Symmetry” (2006, Hudong, Κίνα, SS 06/2026 DD 03/2024) προς 12 εκατ. δολάρια και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Navios Ulysses” (2007, Oshima, Ιαπωνία, SS 01/2027 DD 03/2025) προς 14.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Apollonia Lines πουλήσαν το Panamax “Blue Chip” (2007, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 11/2022) προς 15 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Thenamaris πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax “Seawind” (2006, Sanoyas, Ιαπωνία, SS 05/2026 DD 09/2024) προς 15 εκατ. δολάρια.

Πελάτες της εταιρείας Spring Marine αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Ultramax “Nord Yucatan” (2019, Nantong Xiangyu, Κίνα, SS 10/2024 DD 10/2022) προς 28.4 εκατ. δολάρια. Σε Έλληνες φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Ultramax “Van Star” (2011, Shin Kasado, Ιαπωνία, SS 12/2025 DD 12/2023) προς 21.6 εκατ. δολάρια και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Himawari K” (2015, Imabari, Ιαπωνία, SS 01/2025 DD 03/2023) προς 21.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Diligent πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Epic” (2009, Mitsui, Ιαπωνία, SS 01/2027 DD 04/2025) προς 18 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας AM Nomikos πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Azzura” (2009, Mitsui, Ιαπωνία, SS/DD 06/2024) προς 18 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Eurobulk πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Supramax “Corinthian Emerald” (2012, STX, Κορέα, SS 05/2027 DD 05/2025) προς 20.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Dalex πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Grikos” (2006, Shikoku, Ιαπωνία, SS 06/2026 DD 09/2024) προς 12.5 εκατ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει σε ανοδικούς ρυθμούς, αλλά και να επηρεάζεται θετικά από την ενεργειακή αποσταθεροποίηση που παρατηρείται στην Ευρώπη. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν και τον περασμένο μήνα ιδιαίτερα δραστήριοι ακολουθώντας την γενική εικόνα της αγοράς. Παρόλα αυτά, υπάρχουν ήδη επιφυλάξεις σε σχέση με τις πολύ αυξημένες τιμές των πλοίων στην αγορά με αποτέλεσμα, ίσως στο επόμενο διάστημα, να καταγράφονται πωλήσεις και όχι αγορές από τους Έλληνες πλοιοκτήτες.

Συγκεκριμένα:

Πελάτες της εταιρείας Maran Tankers πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα Scrubber VLCC “Maran Aquarius” (2005, Daewoo, Κορέα, SS 09/2025 DD 10/2023) προς 50 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Hellenic Tankers πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS VLCC “Princess Mary” (2004, Mitsubishi, Ιαπωνία, SS 01/2027 DD passed), το VLCC “Princess Alexia” (2004, Mitsubishi, Ιαπωνία, SS 10/2024 DD 01/2023) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS VLCC “City of Tokyo” (2004, Universal, Ιαπωνία, SS 03/2024 DD passed) προς 150 εκατ. δολάρια enbloc. Σε Έλληνες φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Suezmax “Vinga” (2012, Samsung, Κορέα, SS/DD 11/2022) προς 42 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Thenamaris πουλήσαν το Aframax “Seagrace” (2004, HHI, Κορέα, SS/DD 07/2024) προς 23.5 εκατ. δολάρια, το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Mr2 “Seabright” (2006, STX, Κορέα, SS 11/2026 DD 12/2024) προς 18 εκατ. δολάρια και το Mr1 “Seamercury” (2003, HMD, Κορέα, SS/DD 06/2023) προς 11 εκατ. δολάρια.

Πελάτες της εταιρείας Phoenix Energy πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax “Phoenix Beacon” (2011, HHI, Κορέα, SS 09/2026 DD 08/2024) προς 35 εκατ. δολάρια σε πελάτες της εταιρείας Performance Shipping. Πελάτες της εταιρείας Prime Tankers πουλήσαν το Ice Classed Lr1 “Polar Unicorn” (2008, Onomichi, Ιαπωνία, SS/DD 01/2023) προς 22.8 εκατ. δολάρια και το Mr2 “Starman” (2008, Shin Kurushima, Ιαπωνία, SS 12/2025 DD 02/2023) προς 20.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Minerva Marine πουλήσαν το Mr2 “Surfer Rosa” (2004, HMD, Κορέα, SS/DD 02/2024) προς 16 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Golden Energy πουλήσαν το Mr2 “Energy Progress” (2008, Sungdong, Κορέα, SS/DD 07/2023) και το Mr2 “Energy Puma” (2008, Sungdong, Κορέα, SS/DD 11/2023). Πελάτες της εταιρείας United Overseas αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Mr2 “Dee4 Fig” (2011, Onomichi, Ιαπωνία, SS 06/2026 DD 05/2024) προς 26.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Niovis αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Mr1 “Nord Gardenia” (2014, GSI, Κίνα, SS/DD 08/2024).

Νεότευκτα

Η δραστηριότητα στον τομέα των παραγγελιών είναι αυξημένη το τελευταίο διάστημα, παρά το γεγονός ότι πλέον βλέπουμε να παραγγέλνονται πλοία με παράδοση το 2025 και 2026. Σε «ελληνικό χρώμα» καταγράφηκε η παραγγελία πελατών της εταιρείας Atlas Maritime στο Κορεάτικο ναυπηγείο που αφορά σε 2 δεξαμενόπλοια μεγέθους Lr2 με παράδοση Οκτώβριο και Νοέμβριο του 2024.

Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα στην αγορά προσφέροντας 570 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 580$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 590$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως η Ινδία προσέφερε 560 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 570$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 580$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ το Πακιστάν κυμάνθηκε σε επίπεδα 550 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 560$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 570$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

FinUpNews.gr