Πέμπτη, 6 Μαΐου, 2021
Αρχική EDITOR'S PICKS Δραστήριοι οι Έλληνες πλοιοκτήτες στον τομέα των αγοραπωλησιών-Γράφει ο Δ. Σερέτης

Δραστήριοι οι Έλληνες πλοιοκτήτες στον τομέα των αγοραπωλησιών-Γράφει ο Δ. Σερέτης

Η εκρηκτική άνοδος της αγοράς συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια του Μαρτίου με τα επίπεδα των προσφερόμενων ναύλων σε πλοία όλων των μεγεθών. Το γεγονός αυτό έχει ενεργοποιήσει τους Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι είτε αυξάνουν το στόλο τους με σύγχρονα πλοία, είτε εκμεταλλεύονται τις υψηλές προσφερόμενες τιμές προχωρώντας σε συμφέρουσες πωλήσεις. Η αυξητική τάση των τιμών φαίνεται και από τις διαφορές που παρατηρήθηκαν σε παρόμοια πλοία από τις αρχές, τα μέσα και το τέλος του μήνα.

Συγκεκριμένα:

Πελάτες της εταιρείας Seanergy αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize ‘’United Breeze’’ (2012, Imabari, Ιαπωνία, SS /DD 01/2022) προς 28,5 εκατ. δολάρια, το Capesize‘’Cape Trust’’ (2006, Namura, Ιαπωνία, SS 07/2025, DD 09/2023) προς 16.6 εκατ. δολάρια, καθώς και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Capesize ‘’Bulk Switzerland’’ (2010, Imabari, Ιαπωνία, SS 10/2025, DD 12/2023) προς 25.1 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του Capesize ‘’Pacific Canopus’’ (2012, Dalian, Κίνα, SS/DD 01/2022)  προς 20.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Cyprus Sea Lines αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize ‘’Frontier Island’’ (2010, Koyo, Ιαπωνία, SS 03/2026 DD 10/2023) προς 25.25 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Samos Steamship πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘‘Karlovasi’’ (2016, Oshima, Ιαπωνία, SS/DD 06/2021) προς 26.9 εκατ. δολάρια και το Supramax ‘‘Mykali’’ (2011, Mitsui, Ιαπωνία, SS/DD 08/2021) προς 13.7 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του Kamsarmax ‘’Fortune Rainbow’’ (2008, Oshima, Ιαπωνία, SS/DD 02/2023)  προς 14.1 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Thenamaris αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘‘Yangze 16’’ (2019, Jiangsu Yangzijiang, Κίνα, SS 08/2024 DD 08/2022) προς 26.8 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Aegean Bulk πούλησαν το Kamsarmax ‘‘Inspiration’’ (2010, STX, Κορέα, SS 07/2025, DD 07/2023)  προς 14.8 εκατ. δολάρια σε πελάτες της εταιρείας Castor Maritime (εισηγμένη). Πελάτες της εταιρείας Globus αγόρασαν το Kamsarmax ‘‘Nord Venus’’ (2011, Universal, Ιαπωνία, SS/DD 06/2021) προς 16.5 εκατ. δολάρια στις αρχές του μήνα. Πελάτες της εταιρείας Polforce αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘‘Lady Giovi’’ (2007, Mitsui, Ιαπωνία, SS/DD 04/2022) προς 16 εκατ. δολάρια στα μέσα του μήνα. Πελάτες της εταιρείας Diana Shipping (εισηγμένη) πούλησαν το Panamax ‘‘Naias’’ (2006, Jiagnan, Κίνα, SS/DD 06/2021) προς 11.25 εκατ. δολάρια σε Έλληνες αγοραστές. Πελάτες της εταιρείας Primerose πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax ‘‘Lord Byron’’ (2005, Oshima, Ιαπωνία, SS 05/2025, DD 06/2023) προς 10.5 εκατ. δολάρια στα μέσα του μήνα. Πελάτες της εταιρείας Empire Bulkers πούλησαν το Panamax ‘‘Jasmine A’’ (2006, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 03/2021) προς 11 εκατ. δολάρια σε Έλληνες αγοραστές. Πελάτες της εταιρείας Atlantic Bulk Carriers αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Ultramax ‘‘Ultra Sasakatchewan’’ (2010, Shin Kashado, Ιαπωνία, SS 11/2025 DD 06/2021). Πελάτες της εταιρείας Sea World Management αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax ‘‘Summertime Dream’’ (2014, Oshima, Ιαπωνία, SS 03/2024 DD 01/2022) προς 15.5 εκατ. δολάρια στα μέσα του μήνα. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Tier II Supramax ‘’Winning Angel’’ (2012, NACKS, Κίνα, SS 09/2025 DD 09/2023) καθώς και του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Tier II Supramax ‘’Winning Bight’’ (2012, NACKS, Κίνα, SS 08/2025 DD 09/2023 προς 14.2 εκατ. δολάρια το κάθε ένα στις αρχές του μήνα. Πελάτες της εταιρείας NG Livanos πούλησαν το Tier I Supramax ‘‘Arietta A’’ (2011, Liagoning, Κίνα, SS/DD 03/2023) προς 8.2 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Supramax ‘’Orchid Halo’’ (2012, Mitsui, Ιαπωνία, SS 12/2025 DD 07/2023) προς 14.5 εκατ. δολάρια στις αρχές του μήνα. Πελάτες της εταιρείας Blue Planet πούλησαν το Tier I Supramax ‘‘Avra’’ (2004, New Century, Κίνα, SS 01/2-24 DD 12/2021) προς 7.3 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Phoenix Shipping πούλησαν το Handymax ‘‘Audacious’’ (2004, Toyohashi, Ιαπωνία, SS 01/2021, DD 04/2022)  προς 6.4 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του Handysize ‘’Ocean Bari-Star’’ (2011, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 11/2021) προς 10.5 εκατ. δολάρια, του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Handysize ‘’Angelic’’ (2014, Kanda, Ιαπωνία, SS 09/2024 DD 07/2022) προς 14.7 εκατ. δολάρια καθώς και του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Handysize ‘’Atlantic Emblem’’ (2011, Shikoku, Ιαπωνία, SS/DD 07/2021) προς 10 εκατ. δολάρια, στη συμφωνία συμπεριλαμβάνεται bareboat ναύλωση για τρία έτη. Πελάτες της εταιρείας Team Fuel είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Handysize ‘’Basic Pioneer’’ (2011, Saiki, Ιαπωνία, SS 12/2021 DD 09/2021) προς 12.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Tide Line πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize  ‘‘Azul’’ (2007, Cochin, Ινδία, SS 02/2026 DD 03/2024) προς 7.7 εκατ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας εβδομάδας, η ναυλαγορά των δεξαμενοπλοίων έχει δείξει σημάδια ανάπτυξης χωρίς φυσικά αυτό να την καθιστά υγιή. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποδείχθηκαν πιο ενεργοί στον τομέα των αγοραπωλησιών σε αντίθεση με τις μηδαμινές πράξεις του προηγούμενου διαστήματος.

Ενδεικτικά:

Πελάτες της εταιρείας Dynacom αγόρασαν το VLCC ‘‘Qi Lian San’’ (2012, SWS, Κίνα, SS/DD 01/2022) προς 44 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Empire Navigation πούλησαν το Suezmax ‘‘Suez Hans’’ (2011, Hyundai, Κορέα, SS/DD 07/2022) και το Suezmax ‘‘Suze Rajan’’ (2011, Hyundai, Κορέα, SS/DD 08/2022) προς 50 εκατ. δολάρια enbloc σε Έλληνες αγοραστές καθώς και MR ‘‘MR Pat Brown’’ (2009, SPP, Κορέα, SS 08/24 DD 12/2022) προς 14.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Tsakos Columbia πούλησαν το Suezmax ‘‘Silia T’’ (2002, Samho, Κορέα, SS/DD 06/2022) προς 15.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Thenamaris πούλησαν το Suezmax ‘‘Searacer’’ (2002, Samho, Κορέα, SS/DD 01/2022) προς 15.3 εκατ. δολάρια και αγόρασαν το MR ‘‘Leopard Moon’’ (2013, SPP, Κορέα, SS/DD 08/2022) καθώς και το MR ‘‘Leopard Sun’’ (2013, SPP, Κορέα, SS/DD 09/2022) προς 21.4 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Avin πούλησαν το Suezmax ‘‘Episkopi’’ (2001, HHI, Κορέα, SS/DD 03/2021) προς 12.8 εκατ. δολάρια και αγόρασαν το MR ‘‘Nordic Pia’’ (2006, GSI, Κίνα, SS/DD 08/2021) προς 7.3 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Chartworld πούλησαν το Aframax ‘‘Star Osprey’’ (2003, Samsung, Κορέα, SS 12/2023 DD 12/2021) και το Aframax ‘‘Star Swift’’ (2003, Samsung, Κορέα, SS 05/2023 DD 09/2021) προς 24 εκατ. δολάρια enbloc. Πελάτες της εταιρείας Sun Enterprises πούλησαν το LR2 ‘‘Amazon Explorer’’ (2002, HHI, Κορέα, SS 06/2025 DD 06/2023) προς 9.2 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS MR ‘’FPMC 24’’ (2010, STX, Κορέα, SS 06/2025 DD 06/2023) προς 12 εκατ. δολάρια και του MR ‘’Ocean Neptune’’ (2005, Sina, Κορέα, SS/DD 03/2021) προς 7.5 εκατ. δολάρια.

Νεότευκτα

Η απουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών από την ισχνή λίστα παραγγελιών για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια του Μαρτίου. Αντίθετα, καταγράφηκαν νέες παραγγελίες σε δεξαμενόπλοια, όπως αυτή των πελατών της εταιρείας Thenamaris στο ναυπηγείο της Hyundai στο Βιετνάμ που αφορούσε σε δύο MR με παράδοση τον Αύγουστο και τον Οκτώβριο του 2022.

Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που κράτησε τα ηνία και αυτόν τον μήνα προσφέροντας σε μια ιδιαιτέρως ανοδική αγορά 470 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 480$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 490$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 460 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 470$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 480$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η Ινδία κυμάνθηκε σε επίπεδα 450 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 460$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 470$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Δημήτρης Σερέτης

Intelligence Trade & Consultancy Maritime Inc (ITCM)

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ