Παρεμβάσεις για να αντιμετωπιστεί η κίνηση – αύξηση 69% στη βεβαίωση παραβάσεων χάρη στην εντατική αστυνόμευση
Το ζήτημα της κίνησης δεν είναι ζήτημα μόνο Τροχαίας. Είναι ένα θέμα το οποίο αντιμετωπίζουν όλες οι μεγάλες πόλεις και είναι σύνθετο στη διαχείριση. Η λύση του έχει να κάνει με υποδομές, κουλτούρα, συγκοινωνίες, μία σειρά από πράγματα και βεβαίως έχει να κάνει και με την παρέμβαση της Τροχαίας. Εμείς, στο κομμάτι και το πεδίο που μας αναλογεί, ερχόμαστε να διευκολύνουμε -κατά το μέτρο και το πεδίο των αρμοδιοτήτων μας- όσο περισσότερο μπορούμε τους πολίτες για να λιγοστέψουμε, όσο και όπου μπορούμε, την ταλαιπωρία τους.
Η ταλαιπωρία προέρχεται από τυχόν ατυχήματα, βλάβες και ακινητοποιήσεις οχημάτων, όπου εμφανίζονται απίστευτες ουρές μέχρι να οδηγηθούν τα οχήματα στην άκρη του οδοστρώματος, ώστε να ξεκινήσει να αποκαθίσταται σταδιακά η κίνηση. Εκεί σχεδιάζουμε μία σειρά από παρεμβάσεις, όπως αυτές με τα γερανοφόρα σε συγκεκριμένα σημεία, για να μειώσουμε τους χρόνους απόκρισης και με μοτοσικλετιστές που ανεβοκατεβαίνουν τα ρεύματα για άμεσες παρεμβάσεις και έγκαιρη ενημέρωση. Χρειάζεται εντονότερη παρουσία τροχονόμων, σε περισσότερα σημεία, γιατί, όσο περισσότεροι υπάρχουν, μπορούν να τραβήξουν την κίνηση, να διευκολύνουν και να κάνουν μικρές παρεμβάσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις κάνουν μεγάλες διαφορές.
Ενισχύσαμε την Τροχαία Αττικής με 50 άτομα και προσθέτουμε άλλα 15-18 το επόμενο διάστημα. Για αυτό και παρατηρεί ο κόσμος πιο πολλούς τροχονόμους σε πιο πολλά σημεία και του κέντρου, όχι μόνο στον Κηφισό. Από εκεί και πέρα έχουμε ξεκινήσει ένα σχέδιο παρεμβάσεων με σκοπό να αντιμετωπίσουμε βασικές αιτίες που δημιουργούν μποτιλιάρισμα και αυξάνουν την ταλαιπωρία.
Το παράνομο παρκάρισμα και το διπλοπαρκάρισμα είναι δύο από τα πιο χαρακτηριστικά προς την κατεύθυνση αυτή. Θέλω να σας πω πως η επίδοση/καταγραφή παραβάσεων, στην Αττική, από την ώρα που ξεδιπλώσαμε αυτό το σχέδιο (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2023) και μετά, έχει αυξηθεί κατά περίπου 69%. Για να εμπεδώσουμε αυτή την αντίληψη, ότι δεν μπορεί ο καθένας, όσο κι αν διευκολύνεται και βολεύεται, να ανάβει τα αλάρμ, να παρατά το αυτοκίνητό του για να κάνει τη δουλειά του 5-10 λεπτά, να πάρει τον καφέ του, και πίσω οι ουρές να φτάνουν χιλιόμετρα στον δρόμο και οι δρόμοι δύο και τριών λωρίδων να καταντούν να είναι μισή λωρίδα το κάθε ρεύμα. Συνεχίζουμε επίμονα προς την κατεύθυνση αυτή, κάθε μέρα, στους δρόμους της Αθήνας και σε άλλους Δήμους της Αττικής και θα συνεχίσουμε μέχρι να εμπεδωθεί αυτό το αίσθημα.
Για τον δακτύλιο
Τις αμέσως επόμενες μέρες, μετά την ολοκλήρωση των αυτοδιοικητικών εκλογών, επιστρέφει και ο Δακτύλιος. Τα μέτρα πρέπει να επιτηρούνται. Ακριβώς αυτός είναι ο σχεδιασμός που είπαμε και προηγουμένως της αύξησης της δύναμης της Τροχαίας και γενικότερα της Διεύθυνσης εδώ στην Αττική, ανάμεσα στα υπόλοιπα να υποστηρίξει και αυτή τη δραστηριότητα, όσον αφορά στον έλεγχο και στον Δακτύλιο. Υπάρχουν βέβαια πάντοτε εξαιρέσεις, όπως αυτοκίνητα σύγχρονης τεχνολογίας που δεν εμπεριέχονται στους περιορισμούς του Δακτυλίου, και αυτό ίσως κάποια στιγμή πρέπει να το δούμε.
Ο Δακτύλιος όταν εισήχθη, δεν έγινε για την κίνηση, αλλά για το νέφος. Έγινε κυρίως για περιβαλλοντικούς λόγους και φτάσαμε στους λόγους της κυκλοφορίας. Συνεπώς, ίσως και εκεί πρέπει κάποια στιγμή να το δούμε αναλόγως. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε επεξεργαστεί σχέδιο για άλλου είδους Δακτύλιο και εφόσον δεν το έχουμε επεξεργαστεί, δεν μπορούμε να το συζητάμε. Για να μειωθεί η κίνηση στην Αθήνα και το Λεκανοπέδιο, χρειάζονται πολλαπλές παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα, χρειάζεται καλύτερη συγκοινωνία, μία αλλαγή κουλτούρας, όπως το να παίρνουμε όσο το δυνατόν λιγότερο το αυτοκίνητό μας.
Ασφάλεια και ενίσχυση της αστυνόμευσης
Έχουμε στενή συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων, αυτούς τους 2-2,5 μήνες που βρισκόμαστε εδώ -υπήρχε στενή συνεργασία και με τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες- για να πετύχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Η ασφάλεια είναι η βασικότερη προϋπόθεση για τη σωστή λειτουργία της Δημοκρατίας. Θα ενισχύσουμε την αστυνόμευση, θα αυξήσουμε τις πεζές περιπολίες. Είχα την ευκαιρία, περισσότερες από μία φορές, σε διάφορες ώρες της ημέρας να περπατήσω αθόρυβα -δεν χρειάζεται θόρυβος σε αυτά και δημοσιότητα μεγάλη- με ανθρώπους της Ελληνικής Αστυνομίας σε σημεία που προβληματίζουν, που οι κάτοικοι αντιδρούν, να μιλήσω με επαγγελματίες και να μου πουν τους προβληματισμούς τους.
Στην περιοχή του κέντρου της Αθήνας, σε περιοχές που παλαιότερα είχαμε εγκληματικότητα κλοπών, εκεί που υπάρχει πολύς κόσμος, δείχνουμε μέριμνα. Με έμπειρους Αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. και με στελέχη που είναι στο πεδίο είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω και ο ίδιος μια σειρά από πράγματα, να ανταλλάξω απόψεις μαζί τους. Ένας σχεδιασμός που έχουμε κάνει για εντονότερη αστυνόμευση, αρχίζει και αποδίδει σε συνδυασμό και με τις ομάδες ΔΙ.ΑΣ. και Ο.Π.Κ.Ε.. Όλο αυτό είναι ένα κομμάτι που συνδέεται με την ευρύτερη στρατηγική μας, ενίσχυσης της αστυνομικής παρουσίας στο πεδίο, μέσω ενός αναπροσανατολισμού του δυναμικού. Βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση της εντολής του Πρωθυπουργού για απομάκρυνση αστυνομικών από φυλάξεις στόχων, έτσι ώστε να επανέλθουν στο πεδίο και να ενισχύσουμε κρίσιμες υπηρεσίες. Στο επόμενο διάστημα θα έχουμε τους πρώτους 1.500 που θα γυρίσουν στο πεδίο και αρχές του έτους θα προστεθούν άλλοι 1.000. Ήδη έχουν εκδοθεί κάποια εκατοντάδες φύλλα πορείας.
Η επιστροφή από φυλάξεις στόχων δεν σημαίνει ότι δεν θα είμαστε συνεπείς με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από νόμους, θεσμικά. Οι αποφάσεις αυτές, πάντοτε, λαμβάνονται κάτοπιν εισηγήσεων των αρμοδίων υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας. Εγώ δεν μπορώ να ξέρω αν κάποιος χρειάζεται ή δεν χρειάζεται φύλαξη. Κρίνουν οι υπηρεσίες ό,τι χρειάζονται.
Για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας
Πάντοτε γίνεται, και θα εξακολουθήσει να γίνεται ό,τι είναι δυνατόν για την αντιμετώπιση και την εξιχνίαση της βαριάς εγκληματικότητας αλλά και για την αντιμετώπιση κάθε μορφής εγκληματικότητας, είτε αυτή αφορά περιστατικά σαν αυτά που περιγράψατε, είτε την παραβατικότητα ανηλίκων που είναι μία πολύ μεγάλη μάστιγα, όχι μόνο ελληνική αλλά πανευρωπαϊκή.
Όταν έχουμε πράγματα να πούμε προς την κατεύθυνση αυτή θα τα πούμε με το σωστό και τον δέοντα τρόπο. Δεν μου αρέσουν οι επικοινωνιακές φωτοβολίδες και κυρίως για τέτοια ζητήματα που είναι κρίσιμα.